< Back to cases

LEGO City – De Buurtpolitie

Basic info

Buurtpolitie

Adverteerder: LEGO

Product/merk: LEGO City Sky Police

Titel/platform: VTM KIDS

Sector: Speelgoed

Periode: Mei 2019 
 

Campagne info

LEGO had een duidelijke missie: hun brand awareness een boost geven en de verkoop van LEGO City Sky Police laten stijgen. Het doel was om te groeien in de categorie 4- tot 5-jarigen. Daarnaast wilden ze ervoor zorgen dat de doelgroep jongens langer bij het merk blijft, aan de hand van extra beleving. 

Creative Sales en Marketing VTM KIDS sloegen de handen in elkaar en werkten een crossmediaal partnership uit, dat versterkend bleek te zijn voor zowel VTM KIDS als LEGO.
De link tussen LEGO City Sky Police en De Buurtpolitie was meteen duidelijk. Want zowel in de populaire serie als in LEGO City Sky Police vormen de lokale helden het passion point bij jonge kinderen. Daarnaast merken we dat De Buurtpolitie niet alleen op VTM KIDS goed scoort, maar ook op VTM, bij de doelgroep 4 tot 14 jaar. 

Dus VTM KIDS zette een wedstrijd op poten. Via een spel in LEGO-beleving op de site vtmkids.be konden kijkers prijzen winnen. De hoofdprijs was een figurantenrol in De Buurtpolitie, maar daarnaast vielen er ook vele LEGO City Sky Police-prijzen te winnen. Daarnaast organiseerden we een De Buurtpolitie-weekend in de Beekse Bergen, waar elk gezin een goodiebag van LEGO cadeau kreeg. 

Andy Peelman is een belangrijk VTM KIDS-gezicht, dus we integreerden hem dan ook in onze actie.   

De campagne liep zowel op tv (VTM KIDS en VTM) en op onze digitale platformen (vtmkids.be, social media van VTM KIDS, Stievie) en in online video op onder andere VTM GO en Stievie.  
 

Casemovie

"We vonden in ‘De Buurtpolitie’ een perfecte thematische fit voor een creatieve partnership. Het resultaat was een fijne en constructieve samenwerking waarin duidelijk vooropgestelde objectieven en KPI’s behaald werden.”

Maurits Stolte Senior Brand Manager Benelux LEGO