Podcast: de Wet van Eustachius

Dit is de Wet van Eustachius, een podcast van DPG Media Advertising over de magie van audio en hoe je als adverteerder je merk kan versterken met audio. Want één ding staat vast: een eigen sound is voor merken vandaag onmisbaar.

Wat mag je verwachten?

Eustachius logo breed

Een 8-delige entertainende en informatieve podcast, boordevol humor, tips, voorbeelden en inspiratie, die je helpt om van audio een echte merkversterker te maken.

Beluister de podcast op jouw favoriete audioplatform:

 

 

    Aflevering 1: De merkenversterker

    Radio wordt nog vaak enkel gebruikt als promotioneel medium en radiospots klinken dus vaak te luid en te opdringerig. In deze aflevering proberen we aan de hand van enkele oude en nieuwe campagnes aan te tonen dat elke spot, promotioneel of niet, kan bijdragen aan de persoonlijkheid van een merk. En aan het humeur van de luisteraar.

    Aflevering 2: Het Geestes-oor

    Gesproken beelden. Het is een cliché, maar met audio creëer je de beelden in het hoofd van de luisteraar. Dat noemt men vaak – met een nog groter cliché - “het theater van de geest”. De kracht van audio als beeldenmaker wordt door merken zelden benut, maar uit het hernieuwde succes van hoorspelen en gescripte podcasts blijkt hoe aantrekkelijk het blijft om ons geestesoog te gebruiken in plaats van steeds naar een scherm te kijken. 

    Aflevering 3: Klankbanden smeden

    Muziek: goed voor impact op herkenbaarheid en appreciatie van je communicatie. Maar: zelden goed gebruikt. In deze aflevering hebben we het over muziek en hoe die banden smeedt met je publiek. De juiste muziek onder de juiste boodschap, die verhalen vertelt en de snaar van de juiste doelgroep raakt

    Aflevering 4: Maak dat logo luider

    Zullen we het eens hebben over al die minimelodietjes en geluidjes die we uit duizenden herkennen? Audiobranding: er wordt veel over gepraat dezer dagen, maar nieuw is het niet. In deze aflevering vertellen we hoe je in slechts 3 seconden audio het DNA van je merk kan bevatten.

    Aflevering 5: De horror van humor

    Lachen kan zo plezant zijn, maar humor is een beetje een mijnenveld geworden. De lijn is dun en zeker voor merken. En de backlash op social media is nooit veraf. Waar mogen we nog mee lachen? Kom alles te weten over humor als belangrijke binnenkomer in de Wet van Eustachius. 

    Aflevering 6: Merkkarakters voor karaktermerken

    Om merkverhalen te vertellen in audio, helpt het om herkenbare stemmen te creëren. Maar de personages die we horen in radioreclame missen vaak kleur, diepte of geloofwaardigheid. Deze aflevering van de Wet Van Eustachius graaft voorbij de stereotypen en exploreert de mogelijkheden om via audio merkpersonages, typetjes of woordvoerders te creëren die een publiek kunnen bekoren, en een merk waardig kunnen vertegenwoordigen. Met speciale gasten Hugo Matthysen, Guillaume Van der Stighelen, Luc Wyns en Chris Smith van de Richards Group. 

    Aflevering 7: Merkwaardige Woorden

    Merken die aan hun audiopersoonlijkheid willen werken, hebben baat bij een eigen herkenbare woordenschat, een duidelijke toon of voice, of chiquer: een echte "verbal identity". Over woorden, uitdrukkingen, uitspraken of uitroepen met weerhaakjes waarmee merken de consument aan hun oren kunnen binnentrekken.

    Coming soon

    Ontdek hier binnenkort 'Aflevering 8: de regisseur', waarin we het hebben over degene die alles moet samenbrengen: casting, copywriting, tone-of-voice, humor, muziekkeuzes en audiobranding.