< Back to news

Facts & Figures: DPG Media in coronatijden - update 30 maart t.e.m. 5 april

Grafiek

Met al onze nieuwsredacties brengen we 24/7 verslag uit over de  coronacrisis. Naast informeren moeten we de kijker ook blijven entertainen en ontspannen als mediabedrijf in deze tijden.

Nieuws & entertainment

Het bereik van de nieuwstitels kent een lichte daling t.o.v. vorige week, maar is nog steeds hoger dan in vergelijking met pre-corona tijden. 

  • HLN.be daalt met 5% in haar bereik t.o.v. vorige week. Dit bereik is wel nog steeds 30% (697.000 unieke bezoekers per dag) hoger dan pre-corona.
  • Het bereik van demorgen.be gaat met 8% achteruit t.o.v. vorige week, maar de nieuwssite blijft het wel erg goed doen: nog steeds 78% boven het ‘normale’ bereik.
  • De uplift van het app-bereik van HLN en De Morgen is duurzamer en neemt opvallend minder snel af. HLN blijft zo nog steeds boven de grens van 600.000 dagelijkse app-gebruikers.

Tv & video

De totale kijkdichtheid zakt licht t.o.v. vorige week, mede door de start van het mooie lenteweer. Het gemiddeld aantal kijkers van tv ligt tijdens de coronacrisis 32% hoger dan ervoor.

Grafiek

  • VTM behoudt zijn stijging in marktaandeel en is 9% groter in vergelijking met de pre-corona periode.

Grafiek

  • Het VTM NIEUWS groeit verder door en overschrijdt de kaap van 40% marktaandeel (VVA 18-54).
  • VTM GO haalde 5% minder videoviews t.o.v. vorige week. Ook hier speelt het lenteweer een rol. Ten opzichte van pre-corona tijden haalt VTM GO 23% meer actieve gebruikers.

Radio & audio

  • Het aantal stream starts voor DPG Media lag de voorbije week iets lager (-6%) t.o.v. vorige week. Ondanks deze daling ligt dat aantal stream starts nog steeds 28% hoger dan in pre-corona tijden.
  • Voor Qmusic bedraagt de daling week op week 8%, maar is het surplus nog steeds 34%. 
  • Bij Joe is er een daling van 6%, maar bedraagt het surplus nog 20%. 
  • Willy doet het enorm goed met een stijging van 10% t.o.v. vorige week en een surplus van 48% tegenover pre-corona tijden.

 

Source: DPG Media Consumer Intelligence

Share this on