< Back to news

Bereik doelgroepen in belangrijke levensfases bij DPG Media Advertising

DPG Media Advertising blijft haar datanetwerk verder uitbouwen. Vanaf nu kan je bij het digitale team terecht voor datasegmenten die doelgroepen in drie belangrijke levensfases bereiken: mensen met trouwplannen, carrièrewendingen en zij die een nieuwe woonst willen kopen of huren.

Data House of Weddings

Dankzij een partnership met House of Weddings kunnen we nagaan welke bezoekers op trouwen staan. Via dit nieuwe segment kunnen we maandelijks 35.000 profielen bereiken die hun mooiste dag voorbereiden. Wetende dat er jaarlijks ongeveer 25.000 huwelijken in Vlaanderen plaatsvinden, bereiken we hiermee een groot deel van deze doelgroep. Omdat corona heel wat trouwplannen in de war stuurde, is het nu de uitgelezen kans om je als merk sterk te positioneren bij deze doelgroep.

Door samen te werken met Jobat kan DPG Media Advertising het segment ‘Job seeker’ aanbieden. Dat segment laat je toe te targeten op basis van opleiding of de sector waarin de surfer werkt.

Eerder werd ook al Immoscoop als datapartner onder de arm genomen. Op basis van de data van Immoscoop ontwikkelde DPG Media Advertising verschillende segmenten van doelgroepen die op zoek zijn naar een nieuwe woning, zoals bvb. ‘kopers’ en ‘huurders’.

Door uitbreiding van data via strategische partnerships kan DPG Media Advertising nu drie belangrijke doelgroepen bereiken en aanbieden die in een erg impactvolle levensfase zitten.

Uit onderzoek van DPG Media Nederland - in samenwerking met onderzoeksbureau CHOICE insights - blijkt dat het identificeren van deze levensmomenten cruciaal is.

“Bij grote kantelmomenten passen consumenten niet enkel hun levensstijl, maar vaak ook hun merkkeuzes aan. De nieuwe segmenten laten ons toe om intenties te voorspellen, waardoor we relevantere campagnes kunnen opzetten met de adverteerder.”

Thomas Westerlinck Senior Business Development Specialist Digital

Share this on