< Back to news

CIM Persstudie: Nieuws- en magazinemerken DPG Media bereiken 7 op de 10 Vlamingen

DPG Media bereikt maar liefst 7 op de 10 Vlamingen met zijn nieuws- en magazinemerken online en via print. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van de CIM Persstudie die vandaag, 15 oktober 2020, bekendgemaakt zijn. Dat Vlamingen een ongelofelijke nieuwshonger hebben, bevestigen de groeicijfers bij de nieuwsmerken van DPG Media, waar vooral online een groei te merken is.

HLN breekt eigen record, De Morgen scoort online

merken MEDIALAAN - de Persgroep

Het Laatste Nieuws bevestigt zijn koppositie als grootste Belgische nieuwsmerk. Met een dagelijks bereik van 2.607.000 lezers en surfers overtreft het nieuwsmerk (krant, digitale versie, website en app) zijn eigen record van vorig jaar. Op papier stijgt HLN met maar liefst 7% naar 1.482.000 lezers. Krantenmagazine NINA groeit zowel op papier als online mee met HLN en overschrijdt de kaap van 1 miljoen lezers en surfers.

De Morgen bereikt (krant, digitale versie, website en app) dagelijks 559.000 lezers en surfers. Vooral digitaal staat De Morgen sterk. DM Magazine bereikt 147.000 lezers.

De Morgen bereikt als nieuwsmerk het jongste publiek, gevolgd door Het Laatste Nieuws.

Dag Allemaal blijft grootste weekblad van België

Dag Allemaal

De showbizzmagazines (Dag Allemaal, Story, TV Familie, TeVe-BLAD, Primo) zijn goed voor 1.643.000 lezers en blijven samen stabiel ten opzichte van vorig jaar. Dag Allemaal blijft meer dan een miljoen lezers bereiken en is zo nog steeds het grootste weekblad van België. Humo trekt voornamelijk de digitale kaart en bereikt 671.000 lezers en surfers. Het maandblad Goed Gevoel/Vitaya bereikt 629.000 lezers en surfers.

“De significante stijging van HLN en De Morgen bevestigt de digitale omslag van onze nieuwsmerken. Ook Nina kan zich nu, met zijn 1 miljoen lezers en surfers, een volwaardig print en online merk noemen.”

Mieke Berendsen Business Development Manager Publishing DPG Media

Ook de CIM Persstudie heeft impact ondervonden van corona: door de coronamaatregelen lag het veldwerk van de papieren edities tussen midden maart 2020 en eind mei 2020 noodgedwongen stil. Daardoor geven de cijfers geen exact beeld van de corona-impact op de resultaten van de papieren versies. Voor de websites en apps werd deze impact wel gemeten.

Wil je helemaal mee zijn met de highlights uit de CIM Persstudie?

Neem dan zeker een kijkje in ons gloednieuwe e-book.

Share this on