< Back to news

‘Krasse Knarren’ van VDAB en Humo kaapt gouden award weg op Native Advertising Awards

Op woensdag 27 januari 2021 sleepte Integreate, het creatieve team van DPG Media Advertising, een prestigieuze ‘Native Advertising Award’ in de wacht. Met Humo’s Krasse Knarren, een campagne in samenwerking met VDAB, behaalde het team de gouden award in de categorie ‘Best Use of Print Media’.

In ‘Krasse Knarren’ bracht Humo, onder het toeziend oog van stamvader Guy Mortier, nog één keer enkele bekende krasse knarren samen voor een blik op hun professionele leven na 60. Onder andere Hugo Matthysen (64), Herman Brusselmans (63) en Martin Heylen (65) bewezen op eigenzinnige wijze dat oud zeker niet gelijk staat aan out. De 16 pagina's tellende bijlage van Humo had als doel om 60-plussers te sensibiliseren om langer actief te blijven. De campagne in samenwerking met VDAB was een schot in de roos, met deze gouden prijs als ultieme bekroning.

Nora Vanderschrick, Head of Strategy & Creative:De VDAB-case is een mooie printcase waarbij we relevante content gemaakt hebben, die perfect aansloot bij de redactionele content. De bijlage werd door de redactie en marketing-afdeling ook echt als een meerwaarde beschouwd, zonder dat daarbij de onafhankelijkheid van de redactie uit het oog werd verloren."

Dave Peeters, Brand Manager Humo: "Een zeldzaam win-win-win verhaal. Voor VDAB een opvallende en geloofwaardige campagne om hun verhaal in de markt te zetten bij een relevante doelgroep, voor de lezers van Humo een extra bijlage om duimen en vingers bij af te likken en voor Guy Mortier eindelijk nog eens goede reden om voor 11u uit zijn bed te komen."

De Native Advertising Awards worden jaarlijks uitgereikt aan de beste internationale native campagnes in print én online media.  Een vakjury beoordeelt de campagnes op innovatie, strategie, creativiteit én relevantie voor de consument, met inspiratie, creativiteit en succes als belangrijkste speerpunten.

Share this on