< Back to news

DPG Media lanceert Brandfacts: ‘proof of brand impact’ voor digitale campagnes

DPG Media blijft zijn mogelijkheden voor de rapportering van digitale campagnes uitbreiden en lanceert Brandfacts. Dankzij Brandfacts krijgt de adverteerder kwalitatieve inzichten over de impact van zijn campagne op zijn brand, en dat met behulp van één allesomvattende metric, de Total Brand Lift.

Brandfacts

Brandfacts is een gratis rapportering die focust op ‘brand standing’ en ‘brand uplift’ van digitale campagnes op de DPG Media-platformen. De rapportering geeft op een structurele en gestandaardiseerde manier de impact weer. Aan de hand van de Total Brand Lift, die awareness, consideration, preference en action intent omvat, kan de adverteerder in een oogopslag de kracht van zijn campagne vatten én vergelijken met de gemiddelde impact van campagnes.

Olivier Van Zeebroeck, Directeur Advertising Strategy & Operations DPG Media: "We geloven bij DPG Media in de kracht van kwalitatieve advertentieproducten en doen er ook alles aan om die kwaliteit te garanderen én aan te tonen. Bij digitale campagnes is het niet enkel relevant om te kijken naar hoe je campagne heeft gescoord, maar ook naar wat ze heeft gedaan voor je merk. Brandfacts biedt je al deze inzichten. Dé perfecte aanvulling voor kwalitatieve digitale rapportering."

Brandfacts

De Brandfacts-meting gebeurt aan de hand van korte in-banner surveys, waarbij gevraagd wordt naar de merkbeleving. Elke maand worden zo minstens 60 campagnes op het DPG Media-netwerk gemeten.

De resultaten van de surveys worden tegen het licht gehouden met behulp van meer dan 9000 voorgaande metingen en worden getoetst aan de op product en sector gecategoriseerde benchmarks. Adverteerders en agencies krijgen op deze manier nog meer info en inzicht in hoe hun campagne scoort, zowel voor display, als short form online video, Xtra Social... Bovendien worden ook tal van metadata, van ad format en device tot marktpositie van de adverteerder en andere geactiveerde kanalen, bijgehouden voor diepgaande analyses, 

Survey

Brandfacts vormt een gratis uitbreiding van de rapportering van de premium High Impact-formaten van DPG Media, zoals de Take Over en de Full Impact Ad en biedt de adverteerder alle tools om zijn digitale campagnes verder te optimaliseren.

Share this on