< Retour aux actualités

Bebat en Slongs eren Moeder Aarde in The Voice Kids

Winnares The Voice Kids 2020, Gala Aliaj, krijgt een extra duwtje in de rug.

 

 

Slongs en Bebat

Bebat pakt uit met een unieke campagne, waarvoor ze de hulp krijgen van de Antwerpse rapster Slongs en The Voice Kids. Bebat geeft al 25 jaar gebruikte batterijen een nieuw leven, door ze in te zamelen, te sorteren en te recycleren. DPG Media Advertising combineerde de boodschap van Bebat, het schrijftalent van Slongs en de kijkers en stemmen (of dé stem) van The Voice Kids en creëerde het ideale partnership voor een hit in wording. Elk hebben ze hun sterkte, maar met eenzelfde doel: draag zorg voor Moeder Aarde of ‘Pachamama’.

Slongs: “Ik heb gekozen voor de samenwerking met Bebat omdat het een bedrijf is dat dezelfde filosofie uitdraagt als ikzelf. Ze zijn bezig met duurzame grondstoffen opnieuw te gebruiken, om zo de aarde minder te belasten.” 

Nele Peeters, director Marketing, Operations & Innovation Bebat: “Muziek is een universele taal, en een laagdrempelige manier om ons verhaal en onze boodschap op een positieve manier over te brengen. De keuze voor Slongs was evident: ze is erg begaan met het milieu en slaagt erin op een heel mooie manier te vertalen wat wij willen vertellen.” 

Niet toevallig is ‘Pachamama’ de titel van de nieuwe single van Slongs, in samenwerking met Bebat. De beat is aanstekelijk en aan de boodschap van duurzaam omspringen met de aarde zal dit najaar geen ontsnappen zijn: je leest en ziet ze overal op de DPG Media-platformen én in The Voice Kids. 

Voor en na de finale-aflevering van The Voice Kids zijn jingles van de samenwerking tussen Bebat en Slongs te zien. Tijdens de uitzending worden behind the scenes getoond van de studio-opnames van Pachamama.

TVK x Slongs

Samen met Bebat schenkt Slongs de winnaar van The Voice Kids namelijk een extra ervaring: de winnares, Gala Aliaj (14) zingt mee op het refrein van Pachamama en heeft een feature in de videoclip

Dankzij Bebat worden Slongs en The Voice Kids herenigd. In 2015 was Slongs jurylid in de wedstrijd en won ze de zangwedstrijd met haar team. 

Bebat zet de booschap van Pachamama, draag zorg voor de natuur, meteen om actie. Hoe meer streams de song voor 11 november haalt, hoe meer bomen Bebat plant in samenwerking met Natuurpunt. Vanaf 100 streams wordt een bos geplant met de grootte van een moestuintje, vanaf 1.2500 streams wordt dit de grootte van een parkeerplaats, vanaf 20.000 streams de grootte van een tennisveld, bij 42.000 streams de grootte van een basketveld, bij 125.000 een olympisch zwembad en bij 640.000 streams schenkt Bebat een bos zo groot als een voetbalveld. Op 21 november zullen Bebat en Slongs deze bomen planten in Maldegem.

DPG Media Advertising zet ook zijn influencercel in om de song en de campagne meer ruchtbaarheid te geven. Het Pachamama-dansje uit de videoclip van Slongs zal op de TikTok-kanalen van onder andere Steffi Mercie en Stien Edlund te zien zijn.

Bekijk de videoclip van ‘Pachamama’ op bebat.be.
Stream ‘Pachamama’ via Spotify en steun Natuurpunt. 

Share this on