< Terug naar blog

3x next level influencer marketing

Dat influencer marketing een blijvertje is, dat is intussen wel duidelijk. De influencercel van DPG Media Advertising blijft nieuwe stappen zetten om het verschil te maken voor jouw campagne. En dat doet ze door zich te richten op 3 grote pijlers. 

1. Straffe, Belgische influencers strikken

DPG Media Advertising werkt nauw samen met verschillende influencers voor brand partnerships. Eerder dit jaar tekende Stien Edlund er al voor, maar intussen volgden heel wat social media toppers in haar voetsporen, zoals:


Een gevarieerde bende dus! Naast deze online influencers kan je ook bij ons terecht voor samenwerkingen met onze gezichten en persoonlijkheden: van Sean Dhondt tot Vincent Fierens

Daarnaast begeleiden we ook influencers die nog maar net in het vak zitten en extra baat hebben bij zo’n begeleidingstraject. Denk bijvoorbeeld aan de deelnemers van VTM-programma Blind Getrouwd, die op enkele weken gigantisch zijn gegroeid in populariteit. Zo zitten onder meer Christophe Ramont, Winnie Bogaerts, Nick Laenen, Lothar Callaerts en Nuria Gilizintinova onder de vleugels van DPG Media Advertising. 

Influencers

Hoe spot je nu een straffe influencer? Met de vele fake followers die er zijn is het niet altijd gemakkelijk om influencers met een goed bereik te spotten. Bovendien kan je een kwalitatieve influencer niet alleen aan een degelijk bereik herkennen, want dat zegt niets over de inhoud of de betrokkenheid van het publiek. De influencercel hanteert verschillende parameters voor de selectie van de juiste gezichten. 

  1. Bereik: Hoe groot is het bereik, welk publiek bereikt de influencer en gaat het hier niet over fake followers of bots? 
  2. Engagement: Hoeveel likes en comments ontvangen de posts, in verhouding met het bereik? Stellen de volgers vragen? Gaat de influencer zelf in interactie met zijn of haar volgers? 
  3. Content: Zijn de posts origineel en relevant? Is het beeldmateriaal van goede kwaliteit? Heeft het profiel een consistente stijl en tone of voice? 
  4. Authenticiteit: Is er een duidelijk, realistisch verhaal? Staat de influencer ergens voor? Is hij of zij selectief qua samenwerkingen en zijn die geloofwaardig? 
     

Daarbij moet er natuurlijk de inhoudelijke match zijn met jouw merk. Een mamablogger die veel met het milieu bezig is, ga je bijvoorbeeld niet koppelen aan een campagne voor wegwerpluiers. Daarom worden de kernwaarden van het merk en de bijhorende campagne steeds eerst in kaart gebracht. Als deze niet overeenkomen met de gezichten die we begeleiden, dan zoekt de influencercel door onze database van 800 impactvolle influencers naar een juiste match.

2. Een all-in service op maat leveren

Een influencercampagne draait zelden rond slechts één gezicht. Dat wil zeggen dat je bij de selectie van jouw merkgezichten heel wat tijd spendeert aan telefoontjes, mails en berichten versturen via sociale media. En je weet het: time is money. Een van de voordelen van onze vaste samenwerkingen is dat het zeer tijdbesparend werkt. Met één contact krijg je toegang tot verschillende gezichten, waarbij de kwalitatieve preselectie reeds achter de rug is. Wanneer je jouw briefing doorgeeft aan de influencercel van DPG Media, ontvang je meteen een overzicht van welke influencers mogelijk geschikt zijn voor jouw campagne. 

Goed, je hebt alle influencers gevonden die je nodig achtte voor je campagne. Hierbij stopt het natuurlijk niet. Er moet content gebriefd, bedacht, gemaakt en geëvalueerd worden. Daarom staat het influencer marketing-team voor een all-in service op maat. Van de conceptuele uitwerking tot de evaluatie van de resultaten, ons team helpt jou graag. En zoals eerder vermeld hoeft zich dit niet te beperken tot onze vaste influencers. Alles hangt af van jouw noden en die van de campagne.

3. Genieten van een crossmediaal aanbod

DPG Media Advertising biedt niet enkel influencer marketing aan. Wil je nog meer impact? Kies dan voor een ruimere mediamix: radiospots, events, online video, … Bij een crossmediale aanpak versterken de verschillende media elkaar en boek je nog meer resultaat met je campagne. 

Zo kan je Xtra Social inzetten om met je influencer posts een groter, kwalitatief bereik te behalen in een vertrouwde omgeving. Lees hier waarom dit iets voor jou kan zijn: 5 redenen waarom je met Xtra Social moet starten. Of heb je al aan native advertising gedacht? Ook hierbij kan de content van de influencer doorgetrokken worden op een betrouwbare, redactionele manier. Zo kan je de samenwerking met een influencer maximaliseren. 

 

Benieuwd wat dit voor jouw merk kan betekenen of wil je meer weten over onze influencers? Neem contact op met onze influencercel. 

Meer weten?

Wil je de influencers beter leren kennen? Kom hier alles te weten over hun interesses, bereik en doelgroep. 

Delen