< Terug naar blog

Creative Belgium Awards: de favorieten van de jury #2

De hoogmis van de creatieven in België? Dat is nog steeds de Creative Belgium Awards! Als partner selecteerden we voor jou de opvallendste winnaars en vuurden we onze vragen op de jury af. Vandaag ‘The Unchangers’ van McDonalds door de lens van jurylid Antoinette Ribas, art director bij DDB. 

unchangers

De reclamespot van TBWA won een Gold award in Film. Wat maakt deze case voor jou een terechte winnaar? 

Antoinette Ribas: “Het inzicht is heel spot on en onverwacht tegelijk. De attitude die je ziet in ‘The Unchangers’ is heel cool en actueel. Ik zou zelfs durven zeggen dat deze spot een trendzetter is, echt inspirerend dus. Daarnaast is de productie perfect, zowel qua muziek als beeld. Het is een van die spots die je niet beu wordt, die nooit irritant wordt, zelfs niet nadat je hem vaak hebt gezien.”
 

Antoinette Ribas

Was er een opvallende trend onder de winnaars en genomineerden dit jaar? 
“Ja, emotie was enorm belangrijk. De spots die zich van de andere onderscheidden, waren spots die leefden. Spots die surften tussen emotie en entertainment, en waar muziek een grote rol in speelde.” 

Hoe zie je reclamespots evolueren in de toekomst? 
“Richting entertainment. Ik verwacht nog meer beelden te zien die een emotie en een ervaring oproepen. Meer dan alleen maar kleine verhalen zoals we die de afgelopen jaren hebben gezien. Spots die voorbij het rationele gaan, die je doen dromen, die inspireren. Of dat hoop ik toch!” 

Ontdek hier de vorige post in deze reeks.

Delen