< Terug naar blog

“Onze geïntegreerde aanpak en straffe creativiteit zijn de sleutel tot campagnes met impact."

Na de samensmelting van de creatieve advertentie-afdelingen van het voormalige MEDIALAAN en De Persgroep Publishing is het nu tijd voor één duidelijk, sterk gezicht. "We hebben de voorbije jaren hard gewerkt aan onze visie, structuur en samenwerking. Een sterke nieuwe identiteit is de logische volgende stap", zegt Tijl Sacré, creative director bij DPG Media Advertising. Maak kennis met ‘Integreate’: de go-to voor geïntegreerde, creatieve mediacampagnes op maat.

Integreate
In een notendop, waarvoor staat Integreate? 

Tijl Sacré, Creative Director DPG Media Advertising: "Integreate houdt zich bezig met alle campagnes buiten het circuit van de klassieke media-aankoop. Adverteerders, media-agencies en reclamebureaus kunnen bij ons terecht voor een campagne op maat. Onze content, media en creatieve partnerships helpen hen om hun verhaal op een creatieve manier te vertellen. Online media, tv, radio-, en publishing titels, VTM GO…. De hele DPG Media-portefeuille kan ingezet worden in een campagne van Integreate."

Wat is het verhaal achter jullie naam? 

"Een nieuwe naam bedenken is niet evident. Ofwel vind je die meteen, ofwel moet je een proces van honderden voorstellen doorworstelen. De naam ‘Integrate’ stond al op onze lijst. Het was onze collega Nora Vanderschrick die tijdens een brainstorm de letter ‘e’ toevoegde waardoor het woord een andere dimensie kreeg. Het voelde meteen goed aan. De naam is ontstaan vanuit onze visie. Integreate staat voor het geloof dat winnen en sterk presteren enkel lukt door samen te werken. Samen met de verschillende expertises binnen ons team, maar ook samen met onze merken, adverteerders, reclamebureaus en media-agencies. Integratie is de bron van alle creativiteit."

 

Wat maakt jullie uniek? 

"We worden letterlijk omringd door de mediamerken van DPG Media. Dankzij de nauwe banden met redacties kunnen we snel inspelen op de actualiteit. Entertainment zit in onze genen. We hebben alle media én expertise in huis voor een sterk crossmediaal campagneplan. Ieder kanaal verdient aangepaste creatieve content die de lezer, kijker, luisteraar en surfer weet te boeien. Enkel zo zet je dingen in beweging."

"Onze geïntegreerde aanpak en straffe creativiteit zijn de sleutel tot campagnes met impact en maken ons uniek."

Tijl Sacré Creative Director DPG Media Advertising

Hoe ziet jullie team eruit? 

"Ik vergelijk Integreate weleens met een stad: opgebouwd uit verschillende wijken die via een stratennet met elkaar gelinkt zijn. Zo hebben we een wijk voor content strategen en creatieven, een audiovisueel departement, experten op vlak van social media en influencing, een grafische studio en een sales team. Al die ‘wijken’ staan voortdurend in verbinding met elkaar én met ons data & digitaal team. Want wie communiceert, moet ook meten of hij in z’n opzet slaagt. In het midden van onze stad ligt het centrale plein: content. Hét hart van Integreate."

Hoe gaan jullie concreet te werk? 

"Adverteerders, media-agencies of reclamebureaus komen bij ons aankloppen met een bepaald ‘probleem’ en zoeken een creatieve communicatie-aanpak om hun business te versterken. We stellen een duidelijke briefing op, die door onze strategen en creatieven gevalideerd wordt. Weten we genoeg? Begrijpen we de adverteerder voor 100%? Pas wanneer we over alle informatie beschikken, werken onze strategen in functie van de doelstelling een plan uit. Die strategie wordt nadien door onze creatieven vertaald naar een sterk, slim idee. Kunnen we het verhaal van onze klant aan een tv-programma linken? Welke contentmogelijkheden zijn er? Wat kunnen we doen op onze digitale kanalen? Op onze radiozenders? Onze studio brengt de haalbaarheid en het kostenplaatje van het hele verhaal in kaart en vervolgens wordt het plan gepitcht bij de klant. Groen licht? Dan gaan we aan de slag met de gedetailleerde uitwerking."

Kan je enkele voorbeelden geven van zo’n sterke creatieve campagnes? 

"We lanceerden al tal van sterke verhalen. Zo was er de campagne van Bebat, met het lied ‘Pachamama’ van Slongs in The Voice Kids als kickstarter: een mooi voorbeeld van hoe we een adverteerder op een fijne manier aan een tv-programma kunnen linken. Met Humo’s Krasse Knarren lanceerden we een sterke contentcampagne voor VDAB, met als doel 60-plussers te sensibiliseren om actief te blijven. Onze grootste kracht zit in onze crossmediale aanpak. De recente campagne voor DELA illustreert dat mooi. Zo werd het thema ‘wilsbeschikking’ in de verhaallijn van Familie ingebouwd, plaatsten we tien artikels over omgaan met verlies op online- en printmedia, kwam Dag Allemaal met een special ‘Salut Allemaal’, lanceerden we op Joe ‘Hemelse Helden’… Het resultaat? Het aantal mensen dat DELA zag als betrouwbare en warme partner steeg van 45% naar 70%. En dat niet alleen. De campagne zette mensen aan het praten en hielp het thema ‘dood’ bespreekbaar maken."

Kunnen ook kleinere adverteerders bij jullie terecht? 

"We werken net zo goed voor grote FMCG-klanten en automotive brands als voor lokaal gedreven adverteerders. Iedereen die via onze merken wil communiceren kan bij ons terecht om na te denken over een tof campagne-idee. Ook de campagnedoelen kunnen heel divers zijn: van het opbouwen van brand awareness bij de lancering van een nieuw product, het versterken van brand equity door de emotionele betrokkenheid van de consument te vergroten tot harde conversiedoelen, gericht op clicks of directe verkoop. Als creatieve advertisingcel hebben we één doel: de business van onze adverteerders helpen groeien door op ieder moment de juiste marketingoplossing te bieden."

Hoe zie je de toekomst van klassieke advertenties? 

"Steeds meer merken zoeken naar een creatieve manier om media in te zetten in hun communicatieplan. Om het hart van de consument te veroveren is content marketing vandaag cruciaal. Je moet als merk een verhaal hebben en de consument het gevoel geven dat jij zijn leven makkelijker maakt. Goede content is daarvoor een ideaal middel. Daar tegenover staat natuurlijk een economische realiteit. Af en toe moet je puur op merkbekendheid durven communiceren, of eens goed doorduwen met een promo of ander hard conversiedoel. Daarom geloof ik heel sterk in de combinatie van creatieve communicatie en traditionele advertenties. Samen werken ze het best."

Tot slot: over jullie relatie met ‘at-thetable’ zou verwarring kunnen ontstaan. Hoe verhouden jullie zich precies tot elkaar? 

"De overname van at-thetable door DPG Media in 2019 was een unicum. Nooit eerder investeerde een mediabedrijf in een reclamebureau om deel uit te maken van de groep. Die beslissing kadert perfect binnen de verbredingsstrategie van DPG Media, maar ik merk inderdaad dat er over onze onderlinge verhouding wat verwarring bestaat. Onze nieuwe naam moet onze complementariteit én verschillen mee duidelijk helpen maken. Het grote verschil zit hem in onze positionering. Waar Integreate geïntegreerd zit in het bedrijf DPG Media, werkt at-thetable als onafhankelijk bureau voor adverteerders. Voor branded content komt at-thetable - net als andere bureaus - bij ons aankloppen voor een mediaplan op maat. Als onafhankelijk bureau zullen zij in hun plannen trouwens ook media opnemen die niet tot de DPG Media-portefeuille behoren als dat bijdraagt aan het realiseren van de campagnedoelstellingen. Maar doordat we tot dezelfde groep behoren, kunnen we elkaar ook versterken. Zo werkt at-thetable voor enkele van onze merken. Een tof voorbeeld daarvan is de lanceringscampagne van Code van Coppens. at-thetable bedacht toen een redactionele escaperoom, waarbij de consument codes moest oplossen die verstopt zaten in Het Laatste Nieuws. Een topidee én voor ons een ideaal vertrekpunt om op voort te bouwen met commerciële partners van het programma. Een mooi voorbeeld dat meteen ook de complementariteit onze ons beide bewijst."

Zin gekregen in een samenwerking met Integreate? Meer info ontvangen?

Contacteer ons!
Delen