< Terug naar blog

Leads genereren met innovatieve data doe je zo

Leads verzamelen is een van de belangrijkste onderdelen van de marketing funnel. Bij DPG Media kiezen we voor een innoverende, datagerichte aanpak om geïnteresseerde bezoekers richting hun aankoop te gidsen. Lees hier hoe!

Het start bij straffe content

De interesse wekken van een bezoeker lukt alleen als je echt iets te vertellen hebt. Zorg er dus voor dat je met jouw content een waardevol, relevant antwoord biedt op een prangende vraag.

Laten we dit even verduidelijken aan de hand van een case. Wanneer je als consument op zoek bent naar een nieuwe wagen, dan is de uitdaging dit jaar nog net iets groter geworden. Door het afgelasten van het Autosalon 2021 wordt het namelijk een pak moeilijker om alle beschikbare informatie bij elkaar te sprokkelen op een overzichtelijke manier. En laat grondige research nu net noodzakelijk zijn bij zo’n belangrijke en complexe aankoop.

HLN Drive

Als antwoord op die uitdaging lanceert DPG Media op 14 december 2020 een gloednieuw autoplatform: HLN Drive. Via dit platform worden de consumenten doorheen het ruime mobiliteitsaanbod van vandaag gegidst. In de virtuele showroom krijgen bezoekers hulp bij het maken van hun keuze voor een wagen. Daarnaast verschijnt er ook waardevolle redactionele content op het nieuwe platform. Daarvoor ging DPG Media een partnership aan met Effective Media, een mediabedrijf dat gespecialiseerd is in de automotive sector.

Ken en bereik je publiek

Heb je al die tijd en moeite geïnvesteerd in kwaliteitsvolle teksten en beelden, dan wil je daar uiteraard ook het juiste publiek mee aanspreken. Leer daarom de behoeften van je bezoeker goed kennen, maar zorg ook voor een voldoende groot bereik.

Terug naar ons voorbeeld: aangezien HLN Drive een alternatief wil bieden voor het afgelaste Autosalon, moet het platform toegankelijk zijn voor iedereen en niet enkel voor de doorgewinterde autofan. In de digitale showroom worden alle modellen van alle merken op een uniforme manier voorgesteld en visueel ondersteund met foto’s en video’s, zodat elke bezoeker ze makkelijk met elkaar kan vergelijken. Een sterke SEO- en SEA-strategie moet zorgen voor een constante instroom van websitebezoekers. Het is de bedoeling dat zo’n 570.000 unieke bezoekers per jaar de weg naar het nieuwe platform vinden.

Begeleid de consument in zijn aankoopproces

Op dit moment heb je dus relevante content die ook bekeken wordt door een relevant publiek. En nu? Neem je consument bij de hand en begeleid hem in zijn aankoopproces. Voor HLN Drive ziet dat proces eruit als volgt:

 

HLN DRIVE funnel

 

Benzine of diesel, hybride of toch 100% elektrisch? Veel consumenten zien door de bomen het bos niet meer. Op HLN Drive kan de consument aan de hand van een korte vragenlijst zijn eigen mobiliteitsnoden en rijgedrag achterhalen. Op basis van die informatie stelt het platform hem een aantal wagens voor die het beste aansluiten bij zijn voorkeuren.

Mijd barrières

Hoe verder je in de funnel gaat, hoe dichter de consument bij z’n aankoop staat. Zorg doorheen het hele proces voor zo weinig mogelijk barrières, dat zal de conversie van bezoeker tot lead alleen maar vergemakkelijken. Beperk het aantal invulvelden op formulieren tot het strikt noodzakelijke om te vermijden dat ze al te tijdrovend of intrusief worden. De test op HLN Drive is bijvoorbeeld heel laagdrempelig en telt slechts 10 vragen - zo gepiept dus. Interessante wagen gezien? Dan kan je op het platform ook meteen een offerte aanvragen of zelfs een testrit boeken. Op die manier brengt HLN Drive de consument bijna letterlijk tot bij de adverteerder.

Doe aan retargeting

Bezoekers van HLN Drive belanden op het platform omdat ze op korte of middellange termijn een nieuwe wagen willen kopen, ze zitten met andere woorden in de engagement of consideration fase. Dit is een zeer interessante doelgroep om te blijven volgen op het DPG Media-netwerk. Aan de hand van de verzamelde data op HLN Drive kunnen we de bezoekers retargeten in het volledige DPG Media netwerk. Daarnaast kan die data gecombineerd worden met andere, bestaande DPG Media data zoals socio-demografische gegevens of intent data.

 

Met deze tips in het achterhoofd leid je jouw consument binnen de kortste keren naar het einde van de funnel. Wil je meer te weten komen over lead marketing of HLN Drive? Contacteer dan vrijblijvend onze sales experts.

Contact

Delen