< Terug naar cases

De Ronde tegen Corona (VTM/HLN)

Op 5 april stuurden VTM en HLN een helikopter op pad over heel Vlaanderen om zoveel mogelijk mensen met elkaar te verbinden met een boodschap voor elkaar. De beelden van de vele acties waren heel de dag te volgen op HLN.be, in de HLN-app en bij VTM.

Een stralende lentezon, bijna 10.000 ingestuurde acties over heel Vlaanderen en een helikopter: het recept voor een hartverwarmende Ronde tegen corona, een initiatief van HLN en VTM. Met hun ronde over Vlaanderen wilden HLN en VTM iedereen met elkaar verbinden in een tijd waarop we met z’n allen van elkaar verwijderd zijn. Door de hartverwarmende boodschappen op straat, in tuinen, op daken van bedrijven, … wensten Vlamingen elkaar veel sterkte en staken velen een hart onder de riem van zij die nu het land draaiende houden.

ronde tegen corona luchtbeeld stay strong
627000
Vlamingen keken minstens 5 minuten naar De Ronde tegen corona op tv
3 miljoen
unieke bezoekers op HLN.be; bijna 1 miljoen meer dan op een doorsnee zondag
1,1 miljoen
videoviews voor De Ronde tegen corona op HLN.be

PARTNERS

Overlays op helikopterbeelden op tv en via online streaming

De Ronde tegen corona kon rekenen op de steun van

  • 6 nationale partners
    Elke partner kreeg over de hele Ronde verspreid 5 keer een overlay op de helikopterbeelden op tv en via online streaming. Zo konden zij hun boodschap extra kracht bijzetten. 
  • 2 regionale partners
    Elke partner kreeg 1 overlay op de helikopterbeelden op tv en via online streaming. Zo konden zij hun boodschap extra kracht bijzetten. Bovendien kregen de regionale partners een pre-roll voor alle filmpjes van alle gemeenten binnen hun provincie.

KBC - Hart onder de riem van Vlamingen

Met een groot spandoek voor hun hoofdkantoor staken ze een hart onder de riem van de Vlamingen: "Samen sterk. Zorg goed voor jezelf en voor elkaar!" Valérie Bracke, Head of Department Brand, Media and Communication KBC: "Wij hebben met KBC ook een heel warm gevoel overgehouden aan deze De Ronde tegen Corona. De samenwerking, de actie en de fantastische flexibiliteit die DPG Media aan banden heeft gelegd was voor ons top!"

SPORT VLAANDEREN - blijven bewegen is de boodschap

Sport Vlaanderen riep op om te blijven sporten en bewegen. De Vlamingen werden aangespoord om fit te blijven door middel van billboards rond de uitzending bij VTM en doorheen de livestream op HLN.be. 

ORANGE - fan van de thuisblijvers

Met de boodschap "Fan van iedereen die in zijn kot blijft. #BlijfThuisJeDingDoen" gaven ze een thumbs up naar hun thuisblijvende klanten.

ENECO - warm hart voor de klanten en voor een gezonde planeet

Eneco had een boodschap voor haar klanten: "Een warm hart voor al onze klanten die zorgen voor een duurzame én gezonde planeet. #staysafe". Op het moment dat de helikopter over het windmolenpark van Eneco in Zeebrugge vloog, verscheen een aangepaste overlay op beeld: "Bouwen aan een duurzame én gezonde planeet, dat doen ze goed in Zeebrugge 😉 #staysafe".

LIDL - bedankte zijn werknemers

Bij de passage van de helikopter boven de hoofdzetel van Lidl, verscheen de boodschap "Merci aan al onze 10.000 collega’s voor hun hartverwarmende inzet. #lidlheroes". Er was ook een andere boodschap die op andere momenten getoond werd: "Wij vinden jullie inspanningen broccolief! #zorggoedvoorelkaar".

NATIONALE LOTERIJ - Bedankte haar spelers

Met de boodschap "Bedankt aan alle spelers! Dankzij jullie kunnen we ook nu vele goede doelen blijven steunen" wil de Nationale Loterij haar publiek - dat ook in coronatijden blijft meespelen - bedanken.

Fou d'eau zwembaden - kijkt al uit naar de zomer

Na de quarantaine is het tijd om weer helemaal van de zomer te genieten en daar kijkt Fou d'eau naar uit met zijn boodschap: "Fou d'eau zwembaden wenst iedereen nog veel moed. Samen kijken we uit naar de zomer!".

Euro Shop - hart onder de riem van West-Vlamingen

Bij Euroshop werd een wielerwedstrijd op home trainers gereden en dat werd door de helikopter in beeld gebracht. Met de boodschap "Euro Shop steunt West-Vlaanderen tegen Corona" staken ze een hart onder de riem van hun West-Vlaamse klanten.

De Ronde tegen Corona was een gedurfd initiatief! Op heel korte tijd werd een zot idee een onvergetelijk verhaal waarbij we 100% in onze DPG Media kracht stonden. Een ultieme samenwerking tussen Newscity, entertainment en advertising.

Tijl Sacré, Creative and Communication Director DPG Media Advertising

Lidl was blij met de samenwerking