< Terug naar cases

JBC - Back 2 School met VTM KIDS

Basic info

Thumbnail

Adverteerder: JBC
Product/merk: Back 2 School collectie & lettersweater
Titel/platform: VTM KIDS, Nickelodeon, Goed Gevoel KIDS & Nina 1/9
Sector: Fashion
Periode: Midden augustus - midden september

Campagne info

Doelstelling campagne

JBC wil kinderen inspireren en extra tools aanreiken door o.a. de lettersweater te maken (awareness & activatie). Ze vertrekken hiervoor vanuit de leefwereld van en met de focus op kids.

Insights die bijdroegen tot uitrol campagne

Terug naar school is een stressvolle periode voor kinderen (en ouders), dus werd ervoor gekozen om het fun/light te houden. De lettersweater is een ijsbreker op de speelplaats, om vriendjes te maken (conversation starter). VTM KIDS, de Rookies en JBC bundelen de krachten en zetten samen een kick-ass ‘Back 2 school-actie’ op. Ze kozen voor een samenwerking op lange termijn, met co-creatie.

Welke titels, merken en platformen

Op tv werd gekozen voor de zenders VTM KIDS en Nickelodeon (en VTM). Voor de printtitels werd gekozen voor Goed Gevoel KIDS en Nina.

Inhoudelijk verhaal/actie

In het programma Vloglab werd gekozen voor een integratie (productiehulp), met als thema back 2 school. Het betreft 5 items en een sponsoring programma (billboards en trailertags). De Vloglab-gezichten droegen ook JBC-kledij en de lettersweater.

Daarnaast was er een jingle, met een call to action naar de lettersweater, op VTM KIDS, Nickelodeon en VTM.

Op VTM en Kids was er een oproepspot met de Rookies en een JBC tag van de lettersweater. Er was ook branded content met de Rookies te zien op VTM KIDS, Nickelodeon en Disney Channel (en VTM). Er werden vier reportages gemaakt in het teken van JBC, die gelinkt waren aan de B2S-context. De reportages draaiden rond stationary, sokken, lettersweater en de ravotterscollectie (besties collectie).

Voor VTM KIDS en VTM werd ook een afterjingle voorzien met link naar de algemene Back 2 school-collectie.

Wat betreft print werd een klassieke spread over de lettersweater voorzien in Goed Gevoel KIDS en Nina (1/9). In de Nina-uitgaven verder in september kwam de Katia Retsin-collectie met haar kids aan bod, net als klassieke integraties/pagina’s.