< Terug naar cases

VLAM - Het Streekproduct 2019

Basic info

Streekproducten.be

Adverteerder: VLAM
Titel/platform: DM Magazine, demorgen.be, HLN, HLN.be
Sector: Streekproducten
Periode: Mei - oktober 2019 
 

Campagne info

VLAM wou het streekproducten.be-label in de kijker zetten. Want streekproducten worden pas officieel erkend wanneer ze dat label krijgen, dus het is zeker iets om trots op te zijn.

Enerzijds werkten we met native content. Er verscheen een inspirerend native artikel per provincie in DM Magazine en op DeMorgen.be en HLN.be, waarin een aantal opvallende streekproducten aan bod kwamen. Ook in Het Laatste Nieuws verscheen één native pagina.

Daarnaast zetten we een verkiezing op poten: Het Streekproduct 2019, waarvoor lezers konden stemmen. Zo kwam het kwaliteitslabel in de aandacht. Omdat dit een sterke, regionale campagne zou worden, beslisten we om hiervoor samen te werken met HLN In de buurt. 
 

De redactie maakte hiervoor heel wat content. In fase één was er een aankondiging van de wedstrijd in elke regio en een aankondiging van de Streekproductenmarkt. Ook verschenen er 140 regiostukken over de verschillende streekproducten in de krant en online. In fase twee verscheen in elke regio een stuk over de finalist in de geprinte krant en online. Daarnaast werden er video’s voorzien op HLN.be. Op 28 september werd de nationale winnaar bekend gemaakt in een video, een online artikel en in de geprinte krant (regionaal en nationaal). Het was de Lokerse paardenworst die uit 15 finalisten met de hoofdprijs naar huis mocht gaan. 

hln
dm mag

“Dankzij de samenwerking tussen gemotiveerde DPG Media-medewerkers, VLAM en enthousiaste streekproductproducenten kregen de traditionele Vlaamse streekproducten met een Streekproduct.be-erkenning de volle aandacht.”

Jo Van Caenegem Projectverantwoordelijke Steunpunt Streekproducten