< Terug naar nieuws

'100% online'-spots op Qmusic, JOE en Willy

De radiomerken van DPG Media breiden hun commerciële aanbod uit. Voortaan kunnen naast pre-rolls, nu ook mid-rolls geplaatst worden op digitale audio. Naargelang het soort digitale zender wordt er gewerkt met ad replacement of ad injection.

Bij de digitale zenders die ook een klassieke tegenhanger hebben op FM of DAB+ (Qmusic, Joe en Willy), vervangt DPG Media de spots van de eigen huiscampagnes door de spot van de adverteerder. Ad replacement dus. Op die manier krijgt de adverteerder de kans om enkel de online luisteraars te bereiken via de smartphone, tablet, computer of smartspeaker.

Bij zenders die enkel digitaal bestaan en daarom geen reguliere reclameblokken hebben, doen we aan ad injection. Denk hierbij aan themazenders als QRunning en JOE TOP2000. Dit wil zeggen dat er om de zoveel nummers ruimte is voor een advertentie. Momenteel gaat het over maximaal 1 spot per blok.

Dankzij de toevoeging van de mid-rolls verdubbelt de totale digital audiocapaciteit bij DPG Media. Bovendien kunnen er vanaf vandaag makkelijk spots tot 30 seconden op het digital audio netwerk geplaatst worden. 

Om de uitbreiding te vieren werden interessante lanceringspakketten samengesteld. Je kan deze makkelijk en voordelig aan een klassieke radiocampagne toevoegen of als digital only campagne aankopen.

Delen