< Terug naar nieuws

Actie en romantiek primeren in mei

Kijkcijfers mei 2020

Het marktaandeel van de DPG Media tv-zenders op VVA 18-54 is 37,7% in mei, dat is een stijging van 7,1% versus vorig jaar.   

Boer zkt vrouw

VTM stijgt het sterkst (+8,4% ten opzichte van mei 2019) met 23,7% marktaandeel op VVA 18-54. De topprogramma’s waren LEGO Masters (39,9% marktaandeel en 804.000 kijkers) en De 25 (36,3% marktaandeel en 646.000 kijkers) op zaterdagavond. VTM NIEUWS (35,4% marktaandeel) heeft 27% meer kijkers ten opzichte van vorig jaar, naar aanleiding van de coronacrisis. De telenovelle Sara doet het in de plaats van Familie zeer goed met 27,3% marktaandeel en bijna 600.000 kijkers gemiddeld. De twee portretafleveringen van Boer zkt Vrouw - Home Sweet Home waren goed voor 785.000 kijkers (25% marktaandeel); dit is een stevige basis voor beloftevolle ratings in het najaar.

Deadpool

Q2 haalt in mei 8,2% marktaandeel op VVA 18-44. De superheldenfilms Deadpool 2 en Incredibles 2 waren het meest in trek met respectievelijk 299.000 (21.7% marktaandeel) en 273.000 kijkers (16.6% marktaandeel). De actie avonturenfilm Doctor Strange lokte 260.000 kijkers (12,8% marktaandeel) naar de zender. Ook de Quentin Tarantino film Django Unchained met Leonardo Di Caprio (232.000 kijkers en 11,9% marktaandeel) en de James Bond-films Die Another Day (12,3% marktaandeel en 219.000 kijkers) en The World is not Enough (10,6% marktaandeel en 219.000 kijkers) deden het goed.

Big wedding

Vitaya was in mei goed voor 5.7% marktaandeel op V 18-54. De top 3 programma’s met het hoogst aantal kijkers bestaat uit films rond het thema trouwen: A Wedding to Die For (6% marktaandeel en 158.000 kijkers), My Best Friend’s Wedding (6,1% marktaandeel en 139.000 kijkers) en The Big Wedding (5,9% marktaandeel en 130.000 kijkers). De ziekenhuis realityreeks 24 Hours in E&A scoorde het hoogste marktaandeel met 12,6% marktaandeel (117.000 kijkers).

Danni Lowinski

CAZ kon rekenen op 1,7% marktaandeel op M 18-54. Maar liefst 8 films haalden meer dan 100.000 kijkers, waaronder de western The Homesman (6,5% marktaandeel en 132.000 kijkers,), de actiefilm 7 Seconds (6,8% marktaandeel en 122.000 kijkers) en de James Bond-film A View to a Kill (4,4% marktaandeel en 121.000 kijkers). 

CAZ2 haalde in mei een marktaandeel van 0,6% op VVA 18-54. Slisse & Cesar (3% marktaandeel en 29.000 kijkers) en Bompa (2,8% marktaandeel en 23.000 kijkers) halen het hoogst aantal kijkers. Danni Lowinski zet het hoogste marktaandeel neer met 4,4% en 19.000 kijkers.

Delen