< Terug naar nieuws

Beste maand in 5 jaar tijd bij VTM

DPG Media behaalt in september een marktaandeel van 40,7% (+8% vs. vorig jaar) op VVA 18-54, het hoogste marktaandeel sinds 3 jaar. Daarmee blijft DPG Media ruim de grootste zendergroep van Vlaanderen. De eerste maand van de family of channels is dus meteen een topmaand.

Snackmasters

VTM noteert zijn beste maand in vijf jaar tijd, is marktleider met 27,6% marktaandeel bij VVA 18-54 en wint vs. vorig jaar (+9%). Het recurrent blok groeit onder impuls van topcijfers voor Sara (43% marktaandeel en 504.500 kijkers), maar ook VTM NIEUWS (34% marktaandeel en 626.000 kijkers) en Familie (34% marktaandeel en 752.000 kijkers) blijven hoog scoren.

In prime zorgen maar liefst vijf nieuwe formats voor groei. Drie van deze vijf nieuwe formats halen meer dan 40% marktaandeel. Paradepaardje van dit najaar is zonder twijfel The Masked Singer met spectaculaire cijfers. Het programma is zelfs het best scorende format van de eeuw (63% marktaandeel en 1.405.000 kijkers). Ook Snackmasters (42% marktaandeel en 719.000 kijkers) kan het publiek bekoren en is uiterst selectief bij de jonge VVA’s. Axel gaat binnen (40% marktaandeel en 723.000 kijkers) is het best scorende prime 2 format in jaren. Andere vernieuwingen bij VTM zijn Een Echte Job (28% marktaandeel en 669.000 kijkers) en Veel Tamtam (20% marktaandeel en 295.000 kijkers). Op zondag heeft VTM zich, net als in het voorjaar, versterkt met de Code van Coppens (35% marktaandeel en 689.000 kijkers).

Daarnaast zijn er natuurlijk ook sterkhouders Alloo Bij De Wegpolitie (36% marktaandeel en 668.000 kijkers), The Voice Kids (32% marktaandeel en 753.000 kijkers), Boer Zkt Vrouw (31% marktaandeel en 760.000 kijkers) en Mijn Keuken Mijn Restaurant (25% marktaandeel en 477.500 kijkers).

VTM kon ook de sportliefhebbers bekoren met de Rode Duivels matchen België – Ijsland (36% marktaandeel en 894.000 kijkers) en Denemarken-België (34% marktaandeel en 868.000 kijkers) en Veldrijden: Rapencross/Ethias Cross Lokeren (25% marktaandeel en 346.000 kijkers).

Lady Truckers

VTM 2 haalt in zijn eerste maand 7,2% (+15% vs. Q2 vorig jaar) marktaandeel bij VVA 18-54 en is selectief bij de jonge VVA's. VTM 2 kan scoren in het recurrent blok met sterkhouder Home And Away (11% marktaandeel en 89.000 kijkers), scripted reality Achter Gesloten Deuren (12% marktaandeel en 61.000 kijkers) en reality format House Rules (12% marktaandeel en 84.000 kijkers). In primetime is het lokale Lady Truckers (10% marktaandeel en 195.000 kijkers) is het best bekeken format. Ook Blind Getrouwd Australië (12% marktaandeel en 138.000 kijkers) en de films Red Sparrow (9% marktaandeel en 206.000 kijkers), Before I Go To Sleep (7% marktaandeel en 141.000 kijkers) en Safe Haven (5% marktaandeel en 133.000 kijkers) scoren goed. Voetballiefhebbers konden bij VTM 2 genieten van de Champions League wedstrijden AA Gent- Rapid Wien (8% marktaandeel en 270.000 kijkers), AA Gent – Dynamo Kiev (7% marktaandeel en 260.000 kijkers) en Salzbourg – Tel-Aviv (4% marktaandeel en 103.000 kijkers) en Europese supercup wedstrijd Bayern – Sevilla (7% marktaandeel en 221.000 kijkers).

VTM 3

VTM 3 scoort 3,4% marktaandeel bij VVA 18-54. De films Black Panter (12% marktaandeel en 164.000 kijkers), Star Wars: The Last Jedi (13% marktaandeel en 152.000 kijkers) en Extraction (4% marktaandeel en 143.000 kijkers) bereiken de meeste kijkers.

Code 37

VTM 4 behaalde 2% marktaandeel bij VVA 18-54 (+16% vs. CAZ vorig jaar). De film Code 37 (5% marktaandeel en 131.000 kijkers), First Blood (4% marktaandeel en 120.000 kijkers) en You Only Live Twice (3% marktaandeel en 118.000 kijkers) haalden de meeste kijkers.

Chicago Fire

CAZ 2 behaalde 0,4% marktaandeel bij VVA 18-54. De klassiekers Benidorm (2% marktaandeel en 15.000 kijkers), Nonkel Jef (2% marktaandeel en 15.000 kijkers) en Wat Nu Weer?! (3% marktaandeel en 13.000 kijkers) blijven scoren. Sturm der Liebe (0,01% marktaandeel en 17.000 kijkers) en Chicago Fire (0,39% marktaandeel en 15.000 kijkers) bereikten de meeste kijkers.

Delen