< Terug naar nieuws

Branded content team van DPG Media Advertising valt 3 keer in de prijzen

Native Advertising Awards

Op 12 november viel het branded content team van DPG Media Advertising maar liefst 3 keer in de prijzen tijdens de Native Advertising Awards in Berlijn. De case voor HEMA in Het Lichaam Van Coppens sleepte een gouden award binnen in de categorie ‘Best Use of AFP Broadcast’ en een bronzen in de categorie ‘Best Integrated Program (Omni-Channel Integration)’. Een tweede bronzen award was voor 100% Real NINA in samenwerking met Dove in de categorie ‘Best Use of Print Media’.

Nora Vanderschrick, Head of Strategy & Creative: “Deze drie awards zijn een mooie erkenning op internationaal niveau. We boksen hier op tegen de wereldtop. Het is een mooie beloning van strategische skills én creativiteit én teamwork. We hebben met het hele team Branded Content onze plek moeten zoeken en boeken nu zeer mooie resultaten.”

Met de case voor HEMA in Het Lichaam Van Coppens kwam een erg geslaagde merkintegratie in een primetimeprogramma tot stand. Voor de kick-off van het zesde seizoen van Het Lichaam Van Coppens pakten Staf en Mathias uit met een stunt: op twee maanden tijd onderbroekenmodel worden. De match HEMA werd gemaakt en de broers verschenen in boxershort op de folder. De case creëerde een maximale impact en het harde werk resulteert nu in een gouden en een bronzen Native Advertising Award.

Voor de samenwerking tussen NINA en Dove werd gekozen voor een NINA-magazine dat helemaal in het teken stond van schoonheid en de verschillende vormen ervan. Een 100% Real NINA vol echte vrouwen die vertellen over wat het betekent om helemaal jezelf te durven zijn. Ook het iconische Dove-beeld werd hierbij in een nieuw jasje gestoken. Door te kiezen voor een native campagne kon Dove haar verhaal brengen op een originele en frisse manier, in een natuurlijke context. En dat werd beloond met een bronzen Native Advertising Award.  

De Native Advertising Awards worden internationaal uitgereikt aan de beste campagnes op vlak van native. De campagnes worden door een vakjury beoordeeld op innovatie, strategie en creativiteit, én relevantie voor de consument. De belangrijkste criteria hierbij zijn inspiratie, creativiteit en doeltreffendheid.

Delen