< Terug naar nieuws

CIM radio: DPG Media-radiozenders bereiken wekelijks 1 op 2 Vlamingen

Het totale DPG Media audio-aanbod bereikt wekelijks 1 op 2 Vlamingen tussen 18 en 54 jaar. Op deze commerciële doelgroep blijft het marktaandeel van de zendergroep stabiel ten opzichte van vorig jaar met 29,7%

Qmusic blijft de tweede grootste zender in Vlaanderen, na Radio 2. Op zenderdoelgroep 18-44 haalt Qmusic een marktaandeel van 17,3%

Joe van zijn kant haalt op zijn zenderdoelgroep 35- tot 54-jarigen een marktaandeel van 11,9%. Inclusief de Joe-themazenders op DAB+ stijgt dit zelfs tot 13%.

De puur digitale zenders (DAB+ en internet) die mee worden aangeboden in het basisaanbod van Qmusic en Joe behalen ondertussen een marktaandeel van 1,4% op 18-54.

De challenger-zenders TOPradio en Willy laten een mooie stijgende trend zien. TOPradio, dat in regie zit bij DPG Media, stijgt sterk door van 1,7% naar 2,8% marktaandeel op zijn doelgroep 18-34. Willy, dat voor het eerst een volledige golf gemeten is, bereikte in de gemeten periode wekelijks al 39.500 luisteraars.

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode van 1 november 2019 tot en met 29 februari 2020, die vandaag, dinsdag 21 april 2020, bekendgemaakt zijn. In deze CIM-meting, die dateert van voor de corona-maatregelen en dus van voor het huidige stijgende radiobereik, consolideert DPG Media het aangeboden marktaandeel.

Qmusic, Joe en Willy verbinden, entertainen en informeren Vlaanderen meer dan ooit in deze bijzondere tijden

In deze bizarre coronatijden wil de Vlaming maximaal geïnformeerd en geëntertaind worden. Dat leidt tot een ongezien digitaal bereik op de radiozenders van DPG Media. Zo kennen Qmusic, Joe en Willy samen de afgelopen weken een stijging van 31% in het online luisteren, in vergelijking met de periode voor de coronacrisis. Bij Qmusic gaat het om een stijging van 42%, voor Joe is dat 20% en voor Willy 31%. (Bron: Triton)

#stuckinthemiddlewithyou: DPG Media, VRT en Mediahuis vieren kracht van radio

Onder de noemer #stuckinthemiddlewithyou lanceren DPG Media, VRT en Mediahuis vanaf vandaag, dinsdag 21 april 2020, een gezamenlijke tv- en radiocampagne om de kracht van radio te vieren. De dj’s van Qmusic, Joe, Willy, Radio 1, Radio 2, MNM, Studio Brussel, Nostalgie, Klara en NRJ scharen zich samen achter deze actie die laat zien hoe radio dagelijks meer dan 4 miljoen Vlamingen bijstaat in deze bizarre tijden. 

Delen