< Terug naar nieuws

CIM radio: Qmusic en Joe bevestigen. Digitale radiomerken van DPG Media zitten in de lift.

Qmusic groeit bij de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen tot een marktaandeel van 18%. Dankzij het succes van digitaal luisteren en de themazenders op DAB+ groeit het radiomerk zelfs door tot 18,6%. Zowel voor de ochtend- als de avondspits van Qmusic zien we een mooie stijging in marktaandeel bij de zenderdoelgroep: in de ochtend van 16,1% naar 17,2%, in de avond van 17,9% naar 19,3%.

Ook Joe verstevigt zijn positie op de zenderdoelgroep 35- tot 54-jarigen met een marktaandeel van 12,7%. Net als bij Qmusic, stijgt dit marktaandeel deels dankzij het digitale luisteren naar de themazenders op DAB+ nog verder naar 13,5%

De digitale zenders van DPG Media (DAB+ en internet, exclusief Willy) verdriedubbelen hun marktaandeel ten opzichte van vorig jaar tot 1,4%. Ook de volledig digitale zender Willy zit in de lift. Minder dan een jaar na de lancering behaalt Willy al 0,5% marktaandeel, wat het totale marktaandeel voor het digitaal aanbod op 1,9% brengt.

TOPradio behaalt een marktaandeel van 2% op haar kerndoelgroep van jongvolwassenen (18-34 jaar).

Het totale DPG Media-aanbod groeit tot 30,8% op de commerciële doelgroep 18-54 jaar. 

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers, die vandaag, vrijdag 21 augustus 2020, bekendgemaakt zijn. Deze cijfers belichten de periode van 1 januari tot en met 23 maart 2020 en van 1 mei tot en met 30 juni 2020.

Tussen 15 maart en het einde van april lag het veldwerk noodgedwongen stil. Vanaf 1 mei werd de studie hervat en de fysieke interviews werden omwille van het coronavirus vervangen door telefonische rekrutering. Door de twee verschillende periodes en de verschillende methodes moeten vergelijkingen met vorige waves met de nodige voorzichtigheid gebeuren. 

 

Delen