< Terug naar nieuws

CIM radio: Qmusic en Joe sluiten 2019 in schoonheid af 

Qmusic is opnieuw de tweede grootste radiozender met 12,4% marktaandeel bij het brede publiek (12+). De radiozender bereikt elke dag 841.200 Vlamingen. Op de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen bereikt Qmusic dagelijks de meeste luisteraars.

Joe blijft ook op koers bij het brede publiek (12+) met 9% marktaandeel. De zender bereikt dagelijks 518.200 luisteraars en groeit sterk in dagbereik bij de zenderdoelgroep 35- tot 54-jarigen van 12,2% naar 13,8%. 

Het uitgebreide digitaal aanbod met themakanalen van Qmusic en Joe groeit mooi verder. De 6 extra DAB+-zenders die mee worden aangeboden in het basisaanbod stijgen naar 1,1% marktaandeel.

TOPradio, dat in regie zit bij DPG Media, behaalt 1,7% marktaandeel op haar doelgroep 18-34.

Het totale DPG Media-aanbod bereikt wekelijks 1 op 2 Vlamingen tussen 18 en 54. 

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode van 1 september tot en met 31 december 2019, die vandaag, dinsdag 18 februari 2020, bekendgemaakt zijn.

Delen