< Terug naar nieuws

CIM Radio: Qmusic grootste radiozender bij Vlamingen tussen 18 en 54 jaar

Qmusic is marktleider bij alle Vlamingen tussen 18 en 54 jaar met 21,1% marktaandeel. De radiozender is bij het brede publiek (12+) de tweede grootste zender met 13,8% marktaandeel en bereikt elke dag 848.644 Vlamingen. Ook op de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen verstevigt Qmusic het marktleiderschap van de vorige meting in de zomer (23,5%) met een stijging naar 23,8% marktaandeel.

Joe bereikt dagelijks een half miljoen luisteraars (501.000) en groeit bij de zenderdoelgroep 35- tot 54-jarigen van 12,3% naar 13% marktaandeel. Bij het brede publiek (12+) blijft Joe op koers met 9% marktaandeel.

Qmusic en Joe hebben een uitgebreid digitaal aanbod met themakanalen. Er worden 7 extra DAB+-zenders mee aangeboden in het basisaanbod. Op de doelgroep 18-54 stijgen deze zenders naar 0,9% marktaandeel.

TOPradio, dat in regie zit bij DPG Media, gaat bij de 18- tot 54-jarigen lichtjes achteruit van 1,3% naar 1,1% marktaandeel.

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode van 1 juli tot en met 31 oktober 2019, die vandaag, woensdag 18 december, bekendgemaakt zijn.

Delen