< Terug naar nieuws

CIM radio: Qmusic opnieuw grootste bij Vlamingen tussen 18 en 44 jaar

Sterke groei voor Qmusic en Joe bij het brede publiek

Qmusic is opnieuw marktleider bij de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen met een stevige stijging van maar liefst 5% (van 18,5% naar 23,5%). Met dit resultaat scoort de radiozender nog beter dan tijdens de zomer van 2018 (22,5%). Bij het brede publiek (12+) is Qmusic de tweede grootste zender in Vlaanderen, met een marktaandeel dat stijgt van 11,8% naar 13,4%. Joe zet eveneens een mooi resultaat neer en groeit in marktaandeel bij het brede publiek van 8,5% naar 9,1%.

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers voor de periode van 1 mei tot en met 31 augustus 2019, die op 18 oktober bekendgemaakt zijn.

Steve Van den Audenaerde, Business Development Manager Radio: “In deze meting worden voor de tweede keer de zomermaanden opgenomen en het is opnieuw duidelijk dat tijdens de zomer op radio adverteren op vele vlakken de beste keuze is om de Vlamingen te bereiken. Qmusic slaagt er wekelijks in om de meeste 18-44 jarigen te bereiken. Dat is een trouwe constante en de basis voor goede radioplannen. Joe blijft in topvorm. TOPradio is duidelijk terug van weggeweest met een aangepaste profilering. Ook de DAB+-zenders zetten stappen vooruit, met dus mooie vooruitzichten voor Willy.”

An Caers, directeur radio: “Het wordt opnieuw bevestigd: de zomer is van Qmusic. Vorig jaar heeft de zomermeting ons positief verrast en daarom hebben we nog meer ingezet op muziek en beleving in de zomermaanden. Dat loont. Met de Foute Party en het Q-Beach House trekken we de luisteraars naar ons toe. We blijven investeren in al onze radiozenders: Qmusic, Joe en sinds vorige week ook in onze digitale rockzender Willy, die succesvol gestart is.”

Delen