< Terug naar nieuws

CIM radio: Qmusic opnieuw marktleider bij 18- tot 44-jarigen. Joe wordt 3e grootste zender.

Qmusic wordt marktleider in de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen en groeit fors door van 18% naar 22.1% marktaandeel. Bij het brede publiek blijft Qmusic de tweede grootste zender in Vlaanderen met 12% marktaandeel (vs 10.4% in de vorige golf op 12+). 

Joe haalt bij het brede publiek zijn hoogste resultaat ooit met 9.8% marktaandeel (vs 8.6% in de vorige golf op 12+). Daarmee is de radiozender de derde grootste in Vlaanderen. In de zenderdoelgroep 35- tot 54-jarigen groeit Joe van 12.7% naar een sterke 14.2%. 

De DAB+-zenders laten duidelijk een stijgend dagbereik zien. De volledig digitale zender Willy groeit sterk en scoort zeer goed op hun kerndoelgroep 35-54, sociale groepen 1-4. 

TOPradio is in vorm en spurt naar een marktaandeel van 2,8% op 18-44. 

Het totale DPG Media-aanbod, verenigd in de MultiMix, bereikt wekelijks 1 op 2 vlamingen met 35,4% marktaandeel op de commerciële doelgroep 18-54 jaar.

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers die vandaag, vrijdag 23 april 2021, bekendgemaakt zijn. Deze cijfers belichten de periode  voor de periode van 1 september 2020 tot en met 28 februari 2021.

Steve Van den Audenaerde, Head of Radio Business & Development DPG Media: "Radio is hét knuffelcontact van de Vlaming. Met een stijgende luisterduur van meer dan 4,5 uur per dag is het medium onmiskenbaar één van de belangrijkste media in gebruik. De nieuwe programmatie van Qmusic is meteen aangeslagen en de zender mag de festiviteiten voor 20 jaar Qmusic met een 'headstart' aanvangen. Joe is met recordcijfers nu de 3e grootste Vlaamse radiozender  op 12+ en duidelijk de sympathieke voorkeurzender voor vele Vlamingen. Dat ook Willy, TOPradio en de DAB+-zenders doorgroeien maakt dat de luisteraar dit jaar duidelijk ingetuned op het radio-aanbod van DPG Media is gestart."

Het CIM heeft de nodige maatregelen getroffen om de continuïteit van de publicaties te waarborgen tijdens de corona-pandemie om zo te voldoen aan de vraag naar geüpdatete bereikcijfers en om betrouwbare resultaten te blijven leveren.

Delen