< Terug naar nieuws

Coronavirus houdt ons aan het scherm gekluisterd

Het coronavirus en de maatregelen errond houden Vlaanderen aan het scherm gekluisterd. Dat blijkt uit de kijkcijfers van de voorbije twee weken. Sinds 11 maart is een duidelijke uplift te zien in het zenderkijken bij VVA 18-54, zowel in primetime (+32%) als in daytime (+34%). De vele nieuwsupdates rond corona hebben daartoe bijgedragen. Maar ook de blijf-in-uw-kot-maatregel zit er voor iets tussen, want ook buiten de nieuwsupdates zitten er meer en meer kijkers voor de televisie.

Helden van hier

Bij VTM doet het nieuwe corona-initiatief ‘Blijf in uw kot!’ in de ochtend het uitstekend met 30% marktaandeel. VTM NIEUWS (19u) stijgt met 32%. Maar ook de prime formats scoren, met als uitschieters bij VVA 18-54 The Voice Kids (35,9% marktaandeel), Telefacts (34,7% marktaandeel), Blind Getrouwd (33,2% marktaandeel) en Helden van Hier, Corona (31,5% marktaandeel).

Voor een volledige bereikcijferupdate van DPG Media kan je vanaf vrijdag 27 maart terecht op advertising.dpgmedia.be

Delen