< Terug naar nieuws

DPG Media is de nieuwe naam van MEDIALAAN - de Persgroep Publishing

Het mediabedrijf MEDIALAAN – de Persgroep Publishing, moederbedrijf van o.a. VTM, Qmusic en Het Laatste Nieuws, heeft sinds donderdag 23 mei 2019 een nieuwe naam: DPG Media. Ook MEDIALAAN – de Persgroep Advertising, de reclameregie, verandert zijn naam in DPG Media.

Kris Vervaet, CEO van DPG Media België, ziet de nieuwe naam voor MEDIALAAN – de Persgroep Publishing als een belangrijke mijlpaal in de fusie van de twee bedrijven.

Kris Vervaet

Kris Vervaet, CEO DPG Media België: “We hebben de afgelopen tijd heel hard gebouwd aan ons nieuwe mediabedrijf dat vrij uniek is in de combinatie van publishing, online media, audiovisuele media en online services. Met onze nieuwe digitale platformen (VTM GO, HLN app, DM Editie), de lancering van de online videocel binnen News City, de opening van de nieuwe radiostudio’s, de nakende verhuis naar Antwerpen en nu ook de nieuwe naam bouwen we verder aan één krachtig mediabedrijf dat mensen wil verbinden, door hen te raken, te inspireren en te verrassen.”

Ook de holding van het bedrijf, De Persgroep, verandert haar naam in DPG Media

De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van MEDIALAAN (moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België) en Independer (vergelijkingssite van financiële producten in Nederland). Het mediaconcern zette daarmee een grote stap in de strategie om internationaal actief te zijn in nieuws, entertainment en online services. Om deze nieuwe koers te markeren wordt een nieuwe naam en identiteit geïntroduceerd.

Christian Van Thillo

Christian Van Thillo, CEO DPG Media: “De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames van MEDIALAAN en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen.”

De samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse dochterbedrijven werd opgevoerd om meer kracht en snelheid te geven aan de digitale transformatie van beide ondernemingen. Inmiddels is er ook een gecombineerde directie voor de twee landen die de samenwerking aanstuurt.

De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen in beide landen: MEDIALAAN - de Persgroep Publishing en de Persgroep Nederland.

Delen