< Terug naar nieuws

DPG Media lanceert podcast over de kracht van audio

DPG Media presenteert “De Wet van Eustachius”: een podcast over hoe merken audio beter kunnen gebruiken om via de gehoorgang binnen te dringen, emoties te bespelen en de weg naar het hart van de consument te vinden.

In deze podcast van acht afleveringen komt telkens één thema aan bod. De twee eerste afleveringen die op het trommelvlies van de luisteraar afgevuurd worden zijn “De Merkenversterker” en “Het Geestes-oor” en gaan dieper in op enerzijds audio als merkenbouwer en anderzijds audio als het theatre of the mind

Tijl Sacré, Creative and Communication Director: “Wij willen merken helpen om de juiste boodschap op het juiste moment en vooral op de juiste manier bij de consument te krijgen. De digitalisering in audio gaat razendsnel en ook het luistergedrag van de consument verandert gestaag. Het belang van sterke en creatieve audiocontent neemt bijgevolg alleen maar toe. Met onze podcast willen we marketeers overtuigen van de kracht van goede audio in hun mediamix.

Steve Van den Audenaerde, Business Development Manager Radio: “Via onze podcast De Wet van Eustachius willen we inspireren. We willen handvaten aanreiken en onderweg ook een beetje entertainen. De podcast gaat - per aflevering - dieper in op een deelaspect van wat een radiospot écht goed maakt.

In tijden van audio streaming, voice assistants, smart speakers, etc. is sonic branding een belangrijk aspect geworden van een goede crossmediale campagne. Een merkgeluid creëren is een flinke uitdaging. DPG Media wilt met deze podcast audio naar voor schuiven als essentieel onderdeel in een crossmediale aanpak.

Tijl Sacré

Creative and Communication Director DPG Media Advertising

"Wij willen merken helpen om de juiste boodschap op het juiste moment en vooral op de juiste manier bij de consument te krijgen. De digitalisering in audio gaat razendsnel en ook het luistergedrag van de consument verandert gestaag. Het belang van sterke en creatieve audiocontent neemt bijgevolg alleen maar toe. Met onze podcast - geproduceerd in eigen huis - willen we marketeers overtuigen van de kracht van goede audio in hun mediamix. Maar minstens even belangrijk is dat we hiermee ook de hand willen reiken naar adverteerders om samen met ons branded content team ook podcasting te overwegen in contentdossiers. Podcasting zou vandaag deel moeten uitmaken van een goede contentstrategie. DPG Media heeft alle faciliteiten om podcasts te produceren en kan ze erg slim en geïntegreerd verspreiden binnen een totaal contentverhaal."

Beluister De Wet van Eustachius

Eustachius logo breed

Beluister De Wet van Eustachius, een 8-delige informatieve podcast van DPG Media boordevol humor, tips, voorbeelden en inspiratie om van audio een echte merkversterker te maken. 

Vanaf 30 januari kan je de twee eerste afleveringen beluisteren op alle gebruikelijke podcastplatforms, de 6 volgende afleveringen worden daarna met regelmaat toegevoegd aan de podcast.

LUISTEREN? Dat kan hieronder of abonneer je op De Wet van Eustachius via SpotifyGoogle Podcast of via Apple Podcasts.

Luister hier

De Wet van Eustachius

Delen