< Terug naar nieuws

DPG Media verhoogt de performantie van campagnes met nieuwe datatechnologie

DPG Media Advertising breidt haar digitaal aanbod uit met twee nieuwe dataproducten: de audience booster en de audience extender. De producten maken deel uit van het funnel performance pack, dat erop gericht is om de performantie van digitale campagnes te verhogen.

DPG Media Advertising breidt haar digitaal aanbod uit met twee nieuwe dataproducten: de audience booster en de audience extender. De producten maken deel uit van het funnel performance pack, dat erop gericht is om de performantie van digitale campagnes te verhogen.

Bijna elke campagne zwakt af qua performantie naarmate de bepaalde doelgroep volledig bereikt en dus uitgeput is. Vroeger kon je pas inzichten verzamelen wanneer de campagne afgelopen was of al gedurende een lange periode had gelopen, maar met de audience booster en audience extender gebruikt DPG Media actuele data om een betere resultaten te bereiken.

Thomas Westerlinck

Senior Business Development Specialist Digital

"Regelmatig wordt ervoor gekozen om data van de website te gebruiken en zo nieuwe doelgroepen te identificeren. Alleen is deze websitebezoeker niet noodzakelijk geïnteresseerd in de boodschap van je campagne. Daarom hebben wij twee modellen ontwikkeld voor optimalisatie op basis van realtime campagnedata."

CTR audience booster

Om de juiste data-oplossing te bepalen, wordt er een analyse gemaakt van welke aanpak de adverteerder gebruik maakt. Zo is de audience booster een goed product voor adverteerders die zich focussen op het gebruik van DPG Media data. Bij de audience extender zit de bron van de data bij de adverteerder zelf, wat zeer geschikt is voor retargeting campagnes.

Beide producten zijn erop gericht om de bestaande doelgroep op een kwaliteitsvolle manier uit te breiden. Aan de hand van actuele campagneresultaten leert het model in realtime welke gebruikers zorgen voor de beste performantie, waarna gelijkaardige extra profielen worden gezocht. Dit kan zowel voor direct als programmatic campagnes.

 

Thomas Westerlinck

Senior Business Development Specialist Digital

 “Dit aanbod vormt niet alleen een manier om meer performantie in je campagnes te krijgen. Het is ook een oplossing om reeds zeer performante doelgroepen - zoals retargeting doelgroepen - uit te breiden met nieuwe profielen. We zien dan ook bij elke campagne een significante boost in performantie.

Meer informatie?

Delen