< Terug naar nieuws

DPG Media-zenders schieten uit de startblokken in 2020

Beat VTM

We startten 2020 met een sterke maand januari waarin DPG Media 37,3% aandeel behaalde bij VVA18-54 (relatief stabiel vs. 38% aandeel vorig jaar). DPG Media blijft daarmee ruim de grootste zendergroep.

VTM bleef in januari relatief stabiel versus december met 23,6% marktaandeel. De zender wint opnieuw in het recurrent blok, dankzij VTM Nieuws (33,5% marktaandeel en 674.000 kijkers) en Familie (34,2% marktaandeel en 754.000 kijkers). In prime springen de formats Hoe zal ik het zeggen (33,3% marktaandeel en 664.000 kijkers), Groeten uit (31,7% marktaandeel en 731.000 kijkers) en De Luizenmoeder (32% marktaandeel en 656.000 kijkers) in het oog. Na een drukke Kerstperiode zakten op nieuwjaarsdag meer dan 600.000 kijkers onderuit in de zetel met de Wat als? Eindejaarsspecial (29,7% marktaandeel en 632.000 kijkers). Op het einde van de maand ging Beat VTM van start. Meer dan 700.000 kijkers keken toe hoe Guga Baúl de overwinning binnenhaalde in het olieworstelen (38,6% marktaandeel en 703.000 kijkers). Ook Holland-België (28% marktaandeel en 553.000 kijkers) en Alloo bij de politierechtbank (33,1% marktaandeel en 551.000 kijkers) gingen goed van start. Meer dan een half miljoen kijkers beleefden mee hoe Hans Vanaken en Tessa Wullaert een Gouden Schoen mee naar huis konden nemen (26% marktaandeel en 582.000 kijkers).

OITNB

Q2 behaalde in januari 7,6% marktaandeel bij VVA18-44. Meer dan 400.000 kijkers stemden af op de bekermatch Antwerp – Kortrijk (16,2% marktaandeel, 442.000 kijkers). Film scoorde zeer goed met o.a. Allegiant (20,8% marktaandeel en 205.000 kijkers), Downsizing (18,8% marktaandeel en 197.000 kijkers), Deadpool (17,8% marktaandeel en 215.000 kijkers), John Wick (10,7% marktaandeel en 276.000 kijkers), Now You See Me (13% marktaandeel en 230.000 kijkers), Momentum (10,2% marktaandeel en 202.000 kijkers) en The Da Vinci Code (11% marktaandeel en 200.000 kijkers). Ook in de late avond scoorde Q2 met de series Orange Is The New Black (16,8% marktaandeel en 86.000 kijkers) en The Gifted (9,2% marktaandeel en 64.000 kijkers).

Vitaya was in januari goed voor 6,7% marktaandeel op V18-54 (8% stijging vs. vorig jaar). Ook bij Vitaya scoorde film zeer goed met toppers Christmas With A Prince, Becoming Royal (9,8% marktaandeel en 198.000 kijkers), Suite Française (10,6% marktaandeel en 178.000 kijkers), Heaven (11,9% marktaandeel en 147.000 kijkers), Gates Of Paradise (9,1% marktaandeel en 147.000 kijkers) en A Cinderella Christmas (6,1% marktaandeel en 144.000 kijkers). Ook de nieuwe local Echte mensen, Nieuw Leven doet het goed met meer dan 100.000 kijkers (4,4% marktaandeel en 107.000 kijkers). In de late avond wint Vitaya met o.a. Ik Vertrek (10,9% marktaandeel en 33.000 kijkers).

CAZ kon rekenen op 2,5% marktaandeel bij M18-54. Vooral de films The Last Stand (2,8% marktaandeel en 113.000 kijkers), Transporter II (3,7% marktaandeel en 111.000 kijkers), Submerged (4,8% marktaandeel en 106.000 kijkers) en Apocalypto (3,9% marktaandeel en 104.000 kijkers) deden het uitstekend.

Delen