< Terug naar nieuws

Influencercel strikt Stien Edlund voor brand partnerships

Stien Edlund

DPG Media Advertising, dat sinds begin 2019 een dedicated team oprichtte voor Influencer Marketing, heeft Stien Edlund tot zich aangetrokken om in de toekomst nauw samen te werken voor brand partnerships. 

In 2019 leverde het Influencer Marketing team, onder leiding van Ludovic Lenaerts, meer dan 40 campagnes af waarbij adverteerders en influencers nauw samenwerkten. Veel van die campagnes maakten deel uit van crossmediale branded content campagnes. “Wij geloven erg in de complementariteit van influencers in onze mediacampagnes en begeleiden adverteerders van A tot Z in hun influencer marketing strategie. Het afgelopen jaar bleek dat de markt nog met veel vragen zit over die vorm van adverteren. Het was een interessant leerproces, zowel voor hen als voor ons”, licht Ludovic Lenaerts, Head of Influencer Marketing, toe. 

"Wij geloven erg in de complementariteit van influencers in onze mediacampagnes en begeleiden adverteerders van A tot Z in hun influencer marketing strategie."

Ludovic Lenaerts Head of Influencer Marketing DPG Media

Het dedicated team werkt constant aan een kwalitatieve database van impactvolle influencers met een hoog Belgisch bereik en met een sterk en eerlijk engagement. Ludovic: “Sterke influencers in België kennen hun publiek en weten hoe ze het op sleeptouw kunnen nemen. Ze worden, als het ware, een merk op zichzelf.” DPG Media Advertising, dat ervaring heeft in haar sterke merken koppelen aan andere sterke merken, wil influencers daarom graag begeleiden in alle facetten van samenwerkingen met adverteerders. 

Eerste belangrijke stap in die uitgesproken ambitie, is deze exclusieve samenwerking met Stien Edlund: een internetfenomeen met 150.000 fans op YouTube, 180.000 op Instagram en 2,6 miljoen op TikTok. DPG Media Advertising zal Stien begeleiden in samenwerkingen met merken en neemt voortaan de brand partnerships over van Warner Music Belgium. Concreet begeleidt DPG Media Advertising Stien vanaf nu in hoe ze boodschappen van adverteerders op een impactvolle manier  op haar sociale kanalen kan brengen zonder daarbij aan geloofwaardigheid of respect bij haar volgers in te boeten. Warner Music Belgium blijft het business management en het strategisch verhaal van Stien Edlund verzorgen.

DPG Media Advertising is blij met deze samenwerking. Ludovic: “Dit is een relevante en belangrijke stap voor ons team om te groeien.”

Delen