< Terug naar nieuws

#kooplokaal #adverteerlokaal

Kooplokaal

Op zaterdag 21 maart riepen 26 Belgische ondernemers - via een open brief in de krant - consumenten op om online te shoppen bij de winkels die ze normaal fysiek een bezoekje brengen, onder de noemer #kooplokaal. DPG Media ondersteunt deze visie en dit initiatief volledig. Hieronder vind je een overzicht van enkele sectorinitiatieven om Belgische adverteerders te steunen in deze moeilijke tijden.

#kooplokaal betekent ook #adverteerlokaal. Want de impact op onze industrie is groot. Laten we het advies van enkele industrie-influencers dus volgen en elkaar steunen. Samen staan we sterker!

Tweet Marc Fauconnier
LinkedIn Chris

Gratis audio tag-on en video overlay om je online services in de kijker te zetten

Webshop

Gratis tag-on bij elke retailcampagne op radio

Om de webverkoop van retailers in coronatijden extra te ondersteunen, slaan vier nationale regies de handen in elkaar. DPG Media, Var, IP Belgium en RMB bieden elke retailklant de mogelijkheid om na zijn ingeboekte radiospot een gratis eengemaakte “concept tag-on” van 5 seconden toe te voegen*. Deze zijn identiek voor de vier regies en klinken bijgevolg hetzelfde op alle nationale zenders.

Gratis video overlay bij elke retailcampagne op tv

Om consumenten ertoe aan te zetten hun aankopen te verrichten via de online platformen van de retailers bieden de audiovisuele regies, bij monde van hun vereniging VIA, een overlay aan op het einde van de tv-spot.

Meer informatie over dit audiovisuele aanbod

1+1 bij magazines en kranten

initiatief van WE MEDIA en NP (News Power)
DPG Magazines en Kranten

DPG Media biedt 50% korting op inlassingen met een coronagerelateerde #, zowel in kranten als in magazines.

Belgische magazine- en krantenuitgevers en hun regies ondersteunen Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden door extra reclameruimte aan te bieden.

  • Magazines: voor alle inlassingen van 1 april tot 15 juni 2020 wordt de aangekochte ruimte verdubbeld bij gebruik van #kooplokaal. Lees hier meer over het magazine-initiatief van WE MEDIA.
  • Kranten: voor alle nieuwe inlassingen in april wordt de aangekochte ruimte verdubbeld. Lees hier meer over het NP-initiatief (aanbod: slides 33 & 34).

Alle initiatieven in één overzicht

Delen