< Terug naar nieuws

Miljoen kijkers voor Blind Getrouwd en The Voice van Vlaanderen

In februari behaalt DPG Media met de family of channels (VTM/VTM 2/VTM 3/VTM 4) een marktaandeel van 38,1%  bij VVA 18-54 (+3% vs vorig jaar). Samen met VTM GOLD en de andere longtail zenders (Discovery channel/TLC/Investigation Discovery/Eurosport/Comedy Central/MTV), die er dit jaar bijgekomen zijn, behaalt DPG Media 42,4% marktaandeel en blijft daarmee ruim de grootste zendergroep. DPG Media is bovendien de enige van de 3 grote zendergroepen die deze maand kan groeien in vergelijking met vorig jaar.

TVVV

VTM behaalt 25,6% marktaandeel bij VVA 18-54 (+5% vs. vorig jaar). De zender blijft sterk staan in de vooravond en groeit ten opzichte van vorig jaar dankzij Lisa (40% marktaandeel, 524.000 kijkers), een sterk VTM Nieuws (33% marktaandeel, 729.000 kijkers) en Familie (32% marktaandeel, 731.000 kijkers). Ook in prime kan VTM groeien in vergelijking met vorig jaar: het voorjaar werd deze maand afgetrapt met de start van de sterkhouders Blind Getrouwd (41% marktaandeel, 1.008.000 kijkers), Liefde voor Muziek (35% marktaandeel, 933.000 kijkers) en The Voice van Vlaanderen (49% marktaandeel, 1.221.000 kijkers). Daarnaast deden ook enkele nieuwe formats hun intrede: de fictiereeks Fair Trade (30% marktaandeel, 578.000 kijkers), Later Als Ik Groot Ben (25% marktaandeel, 405.000 kijkers) en Game Of Talents (23% marktaandeel, 418.000 kijkers).

Blijven Slapen

VTM 2 behaalt 6,3% marktaandeel bij VVA 18-54 (+5% vs. Q2 vorig jaar). Voetballiefhebbers konden er genieten van de Croky Cup wedstrijden Club Brugge – Antwerpen (17% marktaandeel, 486.000 kijkers) en Club Brugge – Olsa Brakel (10% marktaandeel, 247.000 kijkers) en de Champions League-wedstrijden Atalanta – Real Madrid (8% marktaandeel, 235.000 kijkers) en Sevilla – Dortmund (5% marktaandeel, 176.000 kijkers). Heel wat lokale formats pronken in de programmatop:  Blijven Slapen (8% marktaandeel, 166.000 kijkers), Costa Belgica (9% marktaandeel, 146.000 kijkers) en Uit De Kleren (8% marktaandeel, 101.000 kijkers). Ook film scoort goed op vrijdag en zaterdagavond met onder andere The Spy Who Dumped Me (18% marktaandeel, 415.000 kijkers), Jack Reacher (6% marktaandeel, 165.000 kijkers), Bastille Day (8% marktaandeel, 158.000 kijkers) en Fifty Shades Darker (10% marktaandeel, 134.000 kijkers).

Django Unchained

VTM 3 scoort 4,2% marktaandeel bij VVA 18-54. De films Sicario (8% marktaandeel, 183.000 kijkers), Django Unchained (7% marktaandeel, 151.000 kijkers) en The Transporter Refueled (6% marktaandeel, 145.000 kijkers) behaalden de meeste kijkers.

Ace Ventura

VTM 4 haalt 2% marktaandeel bij VVA 18-54. Toppers waren de films 3.10 To Yuma (2% marktaandeel, 142.000 kijkers),  American Outlaws (4% marktaandeel, 109.000 kijkers) en Ace Ventura – When Nature Calls  (7% marktaandeel, 109.000 kijkers).

Nonkel Jef

VTM GOLD behaalde 0,9% marktaandeel bij VVA 18-54. De klassiekers Nonkel Jef (4% marktaandeel, 54.000 kijkers) en  Slisse & Cesar (4% marktaandeel, 51.000 kijkers) staan ook deze maand bovenaan in de programmatop.

Delen