< Terug naar nieuws

Opnieuw prijs voor het branded content team van DPG Media Advertising

Grand Prix Content Marketing

Dinsdag 26 september viel het branded content team van DPG Media Advertising opnieuw in de prijzen met de creatieve case HEMA & Het Lichaam Van Coppens, tijdens de Grand Prix Content Marketing in Amsterdam. De case kreeg een bekroning in de categorie “Distributiestrategie”. Op 12 november won het team met diezelfde HEMA & Het Lichaam Van Coppens-case ook twee Native Advertising Awards in Berlijn.

Tijl Sacré, Creative and Communication Director: “De voorbije twee jaar hebben we met het creatieve team van DPG Media Advertising hard gewerkt aan een plan en daar plukken we nu de vruchten van. De awards zijn een mooie bekroning van onze inspanningen en keuzes.”

Nora Vanderschrick, Head of Strategy & Creative: “Volgens de jury sprong deze case er uit wegens haar verrassend effect en het feit dat een creatief format op vlak van distributie breed werd aangepakt, niet alleen via paid en owned, maar door het creatieve contentconcept ook earned. Heel blij met deze erkenning voor het hele team.”

Met de case voor HEMA in Het Lichaam Van Coppens kwam een erg geslaagde merkintegratie in een primetimeprogramma tot stand, in samenwerking met productiehuis Roses Are Blue. Voor de kick-off van het zesde seizoen van Het Lichaam Van Coppens pakten Staf en Mathias uit met een stunt: op twee maanden tijd onderbroekenmodel worden. De match met HEMA werd gemaakt en de broers verschenen in boxershort op de folder.

De Grand Prix Content Marketing beloont de beste contentmarketing cases en de beste contentproducties in Nederland en België. De bekroning voor distributiestrategie gaat naar de case die voor de B2C (profit of non-profit) of voor B2B, met cijfers onderbouwd, laat zien hoe de beste distributiestrategie eruitziet. Zonder goede distributie blijft briljante content het best bewaarde geheim.

Delen