< Terug naar nieuws

Qmusic en Joe groeien allebei in nieuwe luistercijfers

Qmusic

Qmusic stijgt bij het brede publiek (12+): van 11,1% naar 11,5% marktaandeel en blijft de tweede grootste radiozender in Vlaanderen. Qmusic bereikt ook de meeste Vlamingen tussen 18 en 54 jaar: bijna 600.000 (598.180) elke dag. Op de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen behoudt Qmusic een stabiele positie met 19,6% marktaandeel.

Joe

Joe staat sterk bij de zenderdoelgroep 35-54 jarigen en groeit stevig door van 11,3% naar 14,2% marktaandeel. Bij het algemene publiek in Vlaanderen (12+) gaat Joe van 8,7% naar 8,9% marktaandeel.

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode van 1 januari 2019 tot en met 30 april 2019, die woensdag 26 juni, bekendgemaakt zijn.

An Caers, directeur radio: “Qmusic en Joe zetten mooie luistercijfers neer en daar zijn we blij mee aan de start van de bruisende zomer. Qmusic bereikt elke dag 822.000 Vlamingen via radio en meer dan ooit ook via social media of unieke events zoals de 1ste succesvolle editie van de Q-Masquerade. Het is ook goed om te zien dat de luistercijfers aantonen dat onze twee radiozenders mooi complementair naast elkaar staan. Dit voorjaar vierden we 10 jaar Joe en het is duidelijk dat de radiozender de harten heeft veroverd van de frisse veertiger."

Delen