< Terug naar nieuws

Samen staan we sterk: mooi marktaandeel voor de VTM-familie

In januari behaalt DPG Media met de family of channels (VTM/VTM 2/VTM 3/VTM 4) een marktaandeel van 34,9% bij VVA 18-54. Dit jaar voegden we enkele LT zenders toe aan ons aanbod (Discovery channel/TLC/Investigation Discovery/Eurosport/Comedy Central/MTV). Samen met CAZ2 voegen deze LT zenders 3,6% marktaandeel toe en behalen we met onze groep in totaal aan 38,5% aandeel.

Lisa

VTM behaalt 22,1% marktaandeel bij VVA18-54. De zender blijft sterk staan in de vooravond, met Lisa (32% marktaandeel, 612.000 kijkers) als waardige opvolger van Sara (38% marktaandeel, 645.000 kijkers). Ook VTM Nieuws (34% marktaandeel, 749.000 kijkers) en Familie (32% marktaandeel, 727.000 kijkers) blijven sterkhouders. In prime bij VTM gingen de nieuwe formats Op interventie (23% marktaandeel, 560.000 kijkers) en Da’s Liefde (21% marktaandeel, 515.000 kijkers) van start. Verder was er ook De Gouden Schoen (23% marktaandeel, 415.000 kijkers), Bang Voor Dendoncker (20% marktaandeel, 497.000 kijkers) Cupido ofzo (21% marktaandeel, 594.000 kijkers), Groeten uit (24% marktaandeel, 522.000 kijkers) en Wat Een Jaar (19% marktaandeel, 440.000 kijkers). In het weekend stemmen heel wat kijkers af op de reruns van Lili & Marleen (23% marktaandeel, 686.000 kijkers) en De Zonen Van Van As (22% marktaandeel, 698.000 kijkers).

Uit de kleren

VTM 2 behaalt 5,7% marktaandeel bij VVA 18-54. Film op vrijdag en zaterdag werd gesmaakt met o.a. The Equalizer (18% marktaandeel, 299.000 kijkers), Mechanic, Resurrection (16% marktaandeel, 278.621 kijkers), Murder On The Orient Express (12% marktaandeel, 258.000 kijkers) en Maze Runner, The Death Cure (14% marktaandeel, 166.000 kijkers). Ook de lokale formats Latem Leven (10% marktaandeel, 196.000 kijkers), Costa Belgica (9% marktaandeel, 167.000 kijkers) en Uit De Kleren (12% marktaandeel, 154.000 kijkers) halen mooie scores. Verder weet The Master Of Darts het publiek weer te bekoren (9,5% marktaandeel, 109.000 kijkers). Masterchef Australië (11% marktaandeel, 62.500 kijkers) is het best scorende format in de vooravond.

The Impossible

VTM 3 scoort 4,5% marktaandeel bij VVA 18-54. De films Taxi V (12% marktaandeel, 212.000 kijkers), Blade Runner 2049 (15% marktaandeel, 184.000 kijkers), The Foreigner (6% marktaandeel, 173.000 kijkers), The Impossible (8% marktaandeel, 164.000 kijkers), en Die Hard II (5% marktaandeel, 160.000 kijkers) behaalden de meeste kijkers.

Robin Hood

VTM 4 kende een mooie groei naar 2,6% marktaandeel bij VVA 18-54 (+30% vs. CAZ vorig jaar). Naast het WK Darts (12% marktaandeel, 177.000 kijkers) waren de films Robin Hood – Men In Tights (7,5% marktaandeel, 137.000 kijkers), Fury (3% marktaandeel, 123.000 kijkers) en The Siege (4% marktaandeel, 114.000 kijkers) de toppers.

De Bunker

CAZ2 behaalde 0,6% marktaandeel bij VVA18-54. De klassiekers Nonkel Jef (2,3% marktaandeel, 51.000 kijkers) en  Slisse & Cesar (2,2% marktaandeel, 44.000 kijkers) staan bovenaan in de programmatop. Ook Aspe (1,3% marktaandeel, 27.000 kijkers), De Bunker (1,6% marktaandeel, 18.000 kijkers) en Connie & Clyde (1,1% marktaandeel, 14.000 kijkers) halen mooie marktaandelen. Bij de films en series trekken Diamant (0,6% marktaandeel, 26.000 kijkers), Clara’s Deadly Secret (0,8% marktaandeel, 25.000 kijkers) en The Sinner  (0,4% marktaandeel, 23.000 kijkers) de meeste kijkers.

Delen