< Terug naar nieuws

Telenovelle Sara herovert Vlaamse harten

In december behaalt DPG Media een marktaandeel van 36,1% bij VVA 18-54 en blijft daarmee ruim de grootste zendergroep.

Sara

VTM behaalt 23,2% marktaandeel bij VVA 18-54. De zender blijft groeien in de vooravond met sterkhouders Sara (45% marktaandeel, 677.000 kijkers), VTM NIEUWS (35% marktaandeel, 760.000 kijkers) en Familie (34% marktaandeel, 764.000 kijkers). In prime kan VTM scoren met The Voice Senior (35% marktaandeel, 1.104.000 kijkers), Alloo bij de Wegpolitie (28% marktaandeel, 535.000 kijkers), Ze Zeggen Dat (27% marktaandeel, 627.500 kijkers) en Cupido Ofzo (26% marktaandeel, 586.000 kijkers). Ook in het weekend stemmen heel wat kijkers af op de reruns van Lili en Marleen (28% marktaandeel, 718.000 kijkers) en De Zonen van Van As (21% marktaandeel, 671.000). De kerstfilms Home Alone (27% marktaandeel, 654.000 kijkers) en Home Alone II (22% marktaandeel, 574.000 kijkers) blijven scoren. Ook de 20 van 2020 (24% marktaandeel, 409.000 kijkers) en Uw film van het Jaar (21% marktaandeel, 479.000 kijkers) scoorden goed in de eindejaarsperiode. Make 2020 Great Again (17% marktaandeel, 382.000 kijkers) en Wout, waar een wil is (16% marktaandeel, 406.000 kijkers) ronden het zenderaanbod af.

Free Love Paradise

VTM 2 behaalt 5,3% marktaandeel bij VVA 18-54. Voetbalkijkers konden er genieten van de Champions League-wedstrijden Club Brugge-Zenit (13% marktaandeel, 483.000 kijkers) en Real Madrid-Mönchengladbach (5% marktaandeel, 239.000 kijkers). De lokale formats Latem Leven (9,5% marktaandeel, 184.500 kijkers), Ik vertrek uit Vlaanderen (6% marktaandeel, 198.000 kijkers) en Free Love Paradise (8% marktaandeel, 128.000 kijkers) scoren mooie cijfers. In deze eindejaarsperiode konden kerstfilms het publiek bekoren, met onder andere Christmas Homecoming (11% marktaandeel, 245.000 kijkers), a Veteran’s Christmas (9% marktaandeel, 219.000 kijkers), No Sleep ‘til Christmas (13% marktaandeel, 217.000 kijkers) en Christmas at the Palace (10% marktaandeel, 211.000 kijkers).

Girl

VTM 3 scoort 4,3% marktaandeel bij VVA 18-54. De films Peppermint (9% marktaandeel, 244.000 kijkers), Girl (9% marktaandeel, 225.000 kijkers) en War For The Planet Of The Apes (13% marktaandeel, 167.500 kijkers) bereiken de meeste kijkers.

Matroesjka's

VTM 4 kende een mooie groei naar 2,8% marktaandeel bij VVA 18-54 (+47% tegenover CAZ vorig jaar). Toppers waren de EK kwalificatiematch België-Zwitserland (5% marktaandeel, 169.772 kijkers), Wouter Deprez, Levend & Vers (5% marktaandeel, 119.000 kijkers) en het WK Darts met dancing Dimi (7% marktaandeel, 102.000 kijkers). Ook de films The Magnificent Seven (2% marktaandeel, 95.000 kijkers) en Everest (2% marktaandeel, 89.000 kijkers) en de serie Matroesjka’s (4% marktaandeel, 84.000 kijkers) scoorden goed.

Code 37

CAZ2 behaalde 0,5% marktaandeel bij VVA 18-54. Heel wat klassiekers scoren mooie cijfers: Nonkel Jef (2,6% marktaandeel, 39.500 kijkers) en Slisse & Cesar (2,2% marktaandeel, 35.000 kijkers, Rupel (2% marktaandeel, 23.000 kijkers), Drie Mannen Onder Een Dak (2% marktaandeel, 22.000 kijkers), Code 37 (1,8% marktaandeel, 21.000 kijkers) en Connie & Clyde (1,4% marktaandeel, 15.000 kijkers). Ook de films Text To Kill (0,4% marktaandeel, 31.000 kijkers), Cowboys & Aliens (0,5% marktaandeel, 28.000 kijkers), Take Two  (1,2% marktaandeel, 27.500 kijkers) en Stalked By My Mom (0,7% marktaandeel, 27.000 kijkers) staan in de top van aantal kijkers.

Delen