< Terug naar nieuws

UNIZO steunt lokale ondernemers met #winkelhier radiospot, een initiatief van DPG Media Advertising in samenwerking met Var.

UNIZO

Als lokale zelfstandige heropstarten na de coronacrisis? Dan kan je nu alle steun gebruiken. Zo dacht ook DPG Media Advertising dat zich al langer achter #kooplokaal zet. Op eigen initiatief en samen met productiehuis Brandy stampte DPG Media Advertising een radiocampagne voor UNIZO uit de grond die luisteraars ertoe moet aanzetten om te ‘winkelhieren’. Om die campagne meer bereik te gunnen, werd gezocht naar een partner om via een breed gamma aan zenders Vlaanderen maximaal te bereiken. DPG Media Advertising vond die partner in Var en kon UNIZO zo overtuigen van haar initiatief. Vanaf maandag 18 mei spreekt UNIZO op een erg opvallende en positieve manier haar steun uit aan al haar leden via de radiozenders van DPG Media en VRT.

In deze campagne lanceert een "familie" van radiospots een meezingspotje op vijf zenders (Qmusic, Joe, TOPradio, StuBru en Radio 2) waarin 'winkelhieren' centraal staat. De creatie van productiehuis Brandy, met aanstekelijke copy en een erg hoog oorwurmgehalte, wordt ingezongen door Raf Van Brussel (Joe) en Maureen Vanherberghen (Qmusic). De spot is een “donut spot”: een radio-advertentie met eenzelfde begin en einde maar met een middenstuk dat van boodschap kan veranderen. Dé manier om ondanks een veranderende boodschap toch brand awareness te behouden. Die verschillende boodschappen worden ingevuld door UNIZO en door haar partners KBC, VIA (maaltijd- en ecocheques), Liantis en Proximus.

Luc Missinne, Directeur bij UNIZO: “DPG Media bood ons deze creatie aan en het voelde meteen aan als een beetje zon in een voor onze leden zeer moeilijke periode. Dat trok ons over de streep om samen met onze kernpartners voor maximale connectie te zorgen tussen de consument en onze leden. Het doel van deze actie is uiteraard dat iedereen “winkelhiert” en dus lokaal koopt.”

Steve Van den Audenaerde (Business Development Manager Audio bij DPG Media) en Rudi Janssens (Sales Director bij Var): “We zijn blij met deze samenwerking tussen de privézenders en de openbare omroep. Dit initiatief, dat zich richt op zowel luisteraars als ondernemers, is een unicum waar we erg trots op zijn. Laat ons hopen dat de radiospots binnenkort meegezongen worden en dus heel wat impact creëren."

Beluister de radiospots

Delen