< Terug naar nieuws

Vaarwel Q2, Vitaya en CAZ...

DPG Media behaalt in augustus een marktaandeel van 37,7% (+1% vs vorig jaar) op VVA 18-54 en blijft daarmee ruim de grootste zendergroep van Vlaanderen!

Boer zkt vrouw

VTM is marktleider in augustus met 23,3% marktaandeel bij VVA 18-54 (en wint vs. vorig jaar (+13%)). VTM NIEUWS (36% marktaandeel en 639.000 kijkers) groeit verder door en zorgt samen met de reruns van De Buurtpolitie (29% marktaandeel en 321.000 kijkers) voor een knappe winst in het recurrent blok. In primetime kunnen Sara (28% marktaandeel en 600.000 kijkers), De Zomer Van (23% marktaandeel en 366.000 kijkers) en Telefacts Zomer (22% marktaandeel en 320.000 kijkers) het publiek bekoren.

Op 2 augustus stemden meer dan 635.000 kijkers af op 80 jaar Will Tura (23% marktaandeel). Vanaf 24 augustus kon VTM rekenen op de trouwe Familie-kijkers, die klaarzaten voor de start van het nieuwe seizoen (34% marktaandeel en 799.000 kijkers). Ook de actuaquiz De Positivo’s wist vanaf 24 augustus in de late avond het publiek te boeien (21% marktaandeel en 277.000 kijkers). Op 21 augustus stond er een speciale aflevering van Code Van Coppens op het programma, waarin de broers de code van het najaar van de vier VTM-zenders kraakten (25% marktaandeel en 425.000 kijkers). Op 31 augustus gaf VTM de aftrap van het najaar met de start van Boer zkt Vrouw - Home Sweet Home (25% marktaandeel en 705.000 kijkers) en Axel Gaat Binnen (33% marktaandeel en 713.000 kijkers).

Ook sportfanaten vonden hun gading bij VTM met wielrennen Milaan-San Remo (49% marktaandeel en 642.000 kijkers) en De Ronde Van Lombardije (41% marktaandeel en 435.000 kijkers), alsook voetbal Champions League finale Paris Saint-Germain - Bayern München (35% marktaandeel en 819.000 kijkers).

Jonge wolven

Q2 behaalt 6,7% marktaandeel bij VVA 18-44. Voetballiefhebbers konden er genieten van enkele Champions League-wedstrijden: achtste finale FC Barcelona – Napels (16% marktaandeel en 258.000 kijkers), kwartfinale Manchester City – Lyon (17% marktaandeel en 410.000 kijkers) en halve finale Lyon – Bayern München (20% marktaandeel en 449.000 kijkers). Ook de prime films Act of Valor (6% marktaandeel en 214.000 kijkers), The Lone Ranger (13% marktaandeel en 203.000 kijkers), Marauders (9% marktaandeel en 177.000 kijkers) en Bad Samaritan (12% marktaandeel en 168.000 kijkers) scoorden sterk. 

Op 31 augustus maakte Q2 de switch naar VTM 2 met een vernieuwde programmatie die de focus legt op pittige reality (VTM doelgroep VVA 18-54). Lokale producties Jonge Wolven (5% marktaandeel en 133.000 kijkers) en Steenrijk, Straatarm (5% marktaandeel en 114.000 kijkers) bereiken meer dan 100.000 kijkers. Ook House Rules (12% marktaandeel en 97.000 kijkers) en Married At First Sight (7% marktaandeel en 80.000 kijkers) kunnen het publiek bekoren.

OITNB

Vitaya scoort 6,2% marktaandeel bij V 18-54. Sturm der Liebe haalt veruit het meeste kijkers (11% marktaandeel en 157.000 kijkers). Maar ook de films Random Hearts (8% marktaandeel en 117.000 kijkers), Return To The Blue Lagoon (6% marktaandeel en 106.000 kijkers) en Tempting Fate (10% marktaandeel en 106.000 kijkers) behalen meer dan 100.000 kijkers. Beschuldigd (19% marktaandeel en 90.000 kijkers) en House Rules (18% marktaandeel en 78.000 kijkers) halen mooie marktaandelen bij V 18-54. 

Vanaf 31 augustus maakte Vitaya de switch naar VTM 3, dat staat voor elke dag films en series (VTM doelgroep VVA 18-54). De zender gaf de aftrap met de film Catch Me If You Can (3% marktaandeel en 79.000 kijkers). In de late avond behaalde Orange Is The New Black (10% marktaandeel en 41.000 kijkers) een mooi marktaandeel.

GOT

CAZ behaalde 3% marktaandeel bij M 18-54 (+10% vs. vorig jaar). Aspe (2% marktaandeel en 147.000 kijkers) en de films Once Upon A Time In The West (7% marktaandeel en 156.000 kijkers), Thunderball (7% marktaandeel en 141.000 kijkers) en The Gunman (7% marktaandeel en 139.000 kijkers) haalden het meeste kijkers. 

Op 31 augustus maakte CAZ de switch naar VTM 4, dat staat voor actie & classics (doelgroep VVA 18-54). De zender gaf de aftrap met de film Survivor (2% marktaandeel en 66.000 kijkers) en Game Of Thrones (2% marktaandeel en 27.000 kijkers) in de late avond.

Chez Bompa Lawijt

CAZ2 behaalde in augustus 0,5% marktaandeel bij VVA 18-54. Klassiekers Chez Bompa Lawijt (2% marktaandeel en 31.000 kijkers), Wat Nu Weer?! (3% marktaandeel en 14.000 kijkers) en Benidorm (4% marktaandeel en 25.000 kijkers) halen de hoogste scores.

Delen