< Terug naar nieuws

VTM GO wordt ‘Media Brand of the Year’ op AMMA 2020

Een jaar na de lancering van VTM GO al zo'n award in ontvangst mogen nemen: dat vieren we graag samen met jou!

Meer dan 200 merken geloven al in de kracht van VTM GO. 

Amma Awards 2020

Go, Go, Go! VTM GO is vandaag, donderdag 11 juni, bekroond tot Media Brand of the Year tijdens de virtuele uitreiking van AMMA 2020 (Adapted Masters in Media Awards). Deze prijs bekroont een mediamerk dat zichzelf heeft onderscheiden in het afgelopen jaar. De AMMA-jury besloot unaniem dat VTM GO de ‘golden award’ verdient in de categorie ‘Media Brand of the Year’ en omschrijft het gratis online videoplatform als een innovatief en gedurfd product in een competitieve markt. VTM GO haalt het van Newsweek, Le Soir, Nostalgie en De Standaard.

Calogero Macaluso, director streaming en marketing DPG Media

“Het is een hele eer om deze AMMA te ontvangen. We zijn met het hele team supertrots op deze erkenning. We zijn ook heel blij om te zien dat de Vlaming zijn weg duidelijk vindt naar het platform. Op een goed jaar tijd hebben we al meer dan 600.000 actieve gebruikers per maand, goed voor bijna 18 miljoen views in de afgelopen maand.”

Jong publiek

VTM GO is het gratis online videoplatform van DPG Media dat al het beste wat op de tv-zenders (VTM, Q2, Vitaya, CAZ, CAZ 2, VTM KIDS) te zien is bundelt, aangevuld met Vlaamse topseries, internationale series van Walter Presents en een aparte Kidswereld.

Om deze prijs te vieren besloot DPG Media de zomerdeal op VTM GO te vervroegen. Adverteerders die campagnes boeken tussen 12 juni en 31 augustus op VTM GO, krijgen er 30% extra impressies gratis bovenop.

CCO Ben Jansen is ‘Media Personality of the Year’
Ben Jansen

Niet alleen VTM GO viel in de prijzen, ook Ben Jansen, Chief Commercial Officer (CCO) bij DPG Media, won een AMMA voor ‘Media Personality of the Year’. Die award wordt niet standaard uitgereikt, het is een prijs die de jury kan uitreiken aan een persoon die het afgelopen jaar heeft bijgedragen tot de ontwikkeling van media en advertising.

Omdat de jurering en uitreiking dit jaar virtueel gebeurden door de corona-omstandigheden, staat AMMA - normaal ‘Annual Masters in Media Awards’ - dit jaar voor ‘Adapted Masters in Media Awards’.

Delen