< Terug naar nieuws

VTM in opperste kerststemming: topcijfers voor november

In november behaalt DPG Media een marktaandeel van 38,7% bij VVA 18-54 en blijft daarmee ruim de grootste zendergroep. De finale van The Masked Singer mag op een marktaandeel van maar liefst 73% rekenen.

The Masked Singer

VTM groeit versus vorig jaar (+6%) naar 26,8% marktaandeel bij VVA 18-54. De zender wint vooral dankzij het recurrent blok, met sterkhouders Sara (43% marktaandeel, 658.000 kijkers), VTM NIEUWS (34% marktaandeel, 815.000 kijkers) en Familie (34% marktaandeel, 800.000 kijkers).

Ook in prime kan VTM groeien met als hoogtepunt de finale van The Masked Singer (73% marktaandeel, 2.056.000 kijkers), dat het recordcijfer van Wedden Dat? in 1989 evenaart. Meer dan 900.000 kijkers stemden de dag na de finale af op The Masked Singer: Behind The Mask (43% marktaandeel, 920.000 kijkers) voor een glimp achter de schermen. Ook opvolger The Voice Senior kan scoren op vrijdagavond (44% marktaandeel, 1.264.000 kijkers).

Daarnaast waren er nieuwkomers Ze Zeggen dat (30% marktaandeel, 737.000 kijkers), RIP 2020 (31% marktaandeel, 751.000 kijkers) en Cupido Ofzo (25% marktaandeel, 594.000 kijkers), een succesvolle Liefde Voor Muziek special naar aanleiding van Rode Neuzen Dag (44% marktaandeel, 1.077.000 kijkers) en sterkhouders Code Van Coppens (32% marktaandeel, 746.000 kijkers), Boer Zkt Vrouw - Home Sweet Home (31% marktaandeel, 928.000 kijkers), Alloo bij de Wegpolitie (28% marktaandeel, 685.000  kijkers) en De Mug (28% marktaandeel, 622.000  kijkers).

Voetballiefhebbers konden bij VTM ook genieten van de Nations League wedstrijden België-Engeland (46% marktaandeel, 1.256.000 kijkers) en België-Denemarken (38% marktaandeel, 1.161.000 kijkers) en de vriendschappelijke interland België-Zwitserland (25% marktaandeel, 804.000 kijkers).

Latem leven

VTM 2 behaalt 5,8% marktaandeel bij VVA 18-54. De Champions League wedstrijden Cl. Brugge-Dortmund (11% marktaandeel, 424.000 kijkers) en Int. Milaan-R. Madrid (11% marktaandeel, 367.000 kijkers), nieuwkomer Latem Leven (11% marktaandeel, 215.000 kijkers) en de locals Ik Vertrek Uit Vlaanderen (7% marktaandeel, 266.000 kijkers) en Free Love Paradise (10% marktaandeel, 200.000 kijkers) scoren de meeste kijkers. In de vooravond behaalt Achter Gesloten Deuren 12% marktaandeel (71.000 kijkers). Daarnaast scoren heel wat films hoog: The Heat (9% marktaandeel, 194.000 kijkers), Furious 7 (10% marktaandeel, 188.000 kijkers), Pitch Perfect 2 (9% marktaandeel, 140.000 kijkers), Fifty Shades of Grey (7% marktaandeel, 137.000 kijkers), Enough (6% marktaandeel, 132.000 kijkers) en Midnight Sun (7% marktaandeel, 125.000 kijkers). Ook Blind Getrouwd Nieuw-Zeeland (7% marktaandeel, 114.000 kijkers) scoort meer dan 100.000 kijkers.

Avengers

VTM 3 scoort 3,9% marktaandeel bij VVA 18-54. De films Den Of Thieves (8% marktaandeel, 225.000 kijkers), An Unfinished  Life (3% marktaandeel, 177.000 kijkers) en Avengers, Infinity War (11% marktaandeel, 174.000 kijkers) bereiken de meeste kijkers.

Matroesjka's

VTM 4 behaalde 1,7% marktaandeel bij VVA 18-54. De Films Tora! Tora! Tora! (2% marktaandeel, 134.000 kijkers), La Grande Vadrouille (3% marktaandeel, 130.000 kijker) en Marked For Death (2% marktaandeel, 129.000 kijkers) haalden de meeste kijkers. Ook Matroesjka’s op zaterdagavond haalt mooie cijfers (5% marktaandeel, 85.000 kijkers).

Nonkel Jef

CAZ2 behaalde 0,5% marktaandeel bij VVA18-54. De klassieker Nonkel Jef (3% marktaandeel, 27.000 kijkers), Drie Mannen Onder Een Dak (2% marktaandeel, 23.000 kijkers) en Danni Lowinski (1% marktaandeel, 27.000 kijkers) halen het hoogste marktaandeel. Ook de films Stalked By My Neighbor (1% marktaandeel, 30.000 kijkers), Suger Daddies (0,4% marktaandeel, 23.000 kijkers) en The Many Faces Of Alice (0,4% marktaandeel, 21.000 kijkers) staan in de top van aantal kijkers.

Delen